VYBERTE SI REGION

Máme se bát jezdit přes železniční přejezdy? Střet hrozí hlavně v Liberci

Liberecký kraj - Drážní inspekce letos eviduje devět nehod na železničních přejezdech v Libereckém kraji. Dlouhodobě je nejnebezpečnější trať Ostašov Horní Růžodol.

2.7.2012
SDÍLEJ:

POSLEDNÍ NEHODA se naštěstí obešla bez újmy na zdraví. Foto: Deník / Michael Daněk

V letošním roce došlo na území Libereckého kraji už k devíti střetům vlakové soupravy s vozidlem na železničním přejezdu. Kde však leží nejnebezpečnější vlakové přejezdy v Libereckém kraji?Nebezpečné přejezdy jsou i v Liberci

K poslednímu střetu na území Libereckého kraje došlo ve středu 27. června zhruba hodinu po poledni. Polský řidič nákladního vozu nejspíš přehlédl světelnou signalizaci a na vlakový přejezd v Ostašově vjel v moment, kdy padaly závory. „V osobním vlaku tou dobou cestovalo 20 až 30 lidí. Nikdo nebyl při nehodě zraněn," řekla bezprostředně po nehodě policejní mluvčí Ludmila Knopová. Poslední nehoda na vlakovém přejezdu se tedy obešla bez zranění i větších škod.

Nejnebezpečnější železniční přejezd v kraji, alespoň podle statistik, leží pár stovek metrů od místa poslední nehody a rovněž na trati Ostašov Liberec Horní Růžodol. Od roku 2008 na něm Drážní inspekce eviduje 7 střetů. Za stejnou dobu došlo například ke třem nehodám na železničním přejezdu přímo v obvodu stanice Liberec nebo na železničním přejezdu trati Liberec - Rochlice. Jen během letošního roku došlo na území celé republiky k 87 střetům na křížení silnice a trati.

Neznalost číslování přejezdů

Široká veřejnost často ani neví, jak se při problémech na přejezdu zachovat. Neznámou je pro mnoho řidičů i samotné číslování železničních přejezdů, díky kterému se může včas zabránit střetu vlaku s překážkou. „Bohužel zjišťujeme, že povědomí veřejnosti o číslování přejezdů není příliš velké, neboť i letos se nedávno stala nehoda, kdy automobil uvázl na přejezdu a jeho řidič vůbec nevěděl, že by mohl zavolat na linku 112 a nadiktovat číslo přejezdu. Do auta pak narazil vlak a vznikl požár," vysvětlil Jan Kučera, náměstek generálního inspektora Drážní inspekce. Sám však přiznává, že Drážní inspekce není za osvětu zodpovědná.

Číslování přejezdů uložila Drážní inspekce provozovateli dráhy na základě mimořádné události ve Vraňanech, kdy po nedorozumění operačního důstojníka policie a výpravčího došlo ke střetu odstaveného vozidla na přejezdu a rychlíku, který měl namířeno z Prahy do Děčína.

Než došlo k samotnému zavedení číslování přejezdů, musela se podobná situace opakovat ještě jednou, o dva roky později u Hluboké nad Vltavou.

V případě jakýchkoliv problémů na železničním přejezdu nyní postačí ze zadní strany výstražné cedule přečíst a nahlásit nezaměnitelné identifikační číslo. Podle něho policie i další orgány přesně identifikují místo, na kterém se neházíte.

V České republice je aktuálně 8 096 železničních přejezdů.

Autor: Michael Daněk

2.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Původní podoba památníku v Tyršových sadech

Památník v parku v novém

Ulice budou šlapat snad i letos

Jablonec n. N. - Takzvaní asistenti prevence kriminality se osvědčují, Jablonec zažádal o další dotaci.

Trochu naboural do tramvaje, ale naštval hodně cestujících

Jablonec - V pátek odpoledne zkomplikovaly v Jablonci dopravu dvě dopravní nehody. Způsobily téměř kolaps.

AKTUALIZUJEME

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ústí nad Labem – Speciální psovod z německého policejního ředitelství Zwickau přijel v pátek odpoledne do Ústí pátrat po ztracené školačce Michaele Patricii Muzikářové. Sedmiletá fenka Hipi má za sebou řadu úspěchů v kriminálních případech při pátrání po osobách v Polsku a v Německu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies