VYBERTE SI REGION

Stoupá počet sebevražd na železnici

ČR - V roce 2011 zemřelo v České republice při střetu vlaku s osobou o 33 lidí více než v roce 2010. Celkově na železnici v roce 2011 zahynulo 265 lidí a 248 bylo zraněno, což bylo nejvíce v historii Drážní inspekce. „Počet pokusů o sebevraždu stoupl o téměř dvě stě procent," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

12.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Drážní inspekce v roce 2011 evidovala celkem 282 střetů vlaku s osobou, při kterých zahynulo 222 lidí a 63 bylo zraněno. „Více než jednu třetinu všech těchto mimořádných událostí tvořily případy, v jejichž pozadí byl prokázaný sebevražedný úmysl," řekl Drápal.

Do smutné statistiky se zapsali i sebevrazi z východních Čech. V Královéhradeckém kraji loni takto ukončili život čtyři muži. V Pardubickém kraji si na kolejích vzalo život sedm mužů a jedna žena. „V Pardubickém kraji se tři tyto události udály v rozmezí čtyř kilometrů trati, a to mezi stanicí Pardubice hlavní nádraží a zastávkou Pardubice-Pardubičky," uvedl Drápal.

„Ženy chtějí zůstat i po smrti krásné"

Podle údajů Drážní inspekce jsou nejčastějšími účastníky i oběťmi střetů vlaku s osobou muži, kteří v posledních letech zaujímali ve statistikách střetů i následků okolo 77 procent. V letech 2010 a 2011 vstoupili do cesty vlaku nejčastěji lidé ve věku od 50 do 59 let, přičemž v roce 2011 zaznamenala Drážní inspekce nárůst téměř 50 % počtu nehod u osob ve věku 30 až 39 let. Proč stoupá počet sebevražd na železnici, proč si takový způsob vybírají hlavně muži a proč je nejvíce takových tragédií v prosinci? O tom mluvil Deník spsychologem Janem Laškem.

Ze statistik Drážní inspekce vyplývá, že stoupá počet sebevražd na železnici. Čím to je?
Železnice má u našich sebevrahů velikou oblibu již od první republiky. Dá se říct, že pro člověka, který se rozhodne skoncovat s vlastním životem, je to jakási jistota. Jen málokdo přežije střet s mnohatunovým kolosem.

Proč si takový způsob vybírají hlavně muži?
Ženy chtějí zůstat i po smrti krásné. Muži se u sebevražd snaží kombinovat několik způsobů. A vlak je tou metodou nejúčinnější. Právě vlakem se většina sebevrahů lidově řečeno sichruje.

Velké množství sebevražd připadá především na konec klendářního roku. Dá se zde tedy mluvit o bilanční sebevraždě? A je sebevražda na kolejích jen krátkodobým pomatením mysli člověka, nebo se na ni připravuje delší dobu?
Co se týče sebevražd na železnici, nejedná se ve většině případů o nějaký okamžitý stav mysli. Ti lidé takový konec svého bytí plánují velmi dlouho. A co se týče prosince, tak to je jen shoda okolností. I když bilancování na konci každého roku může být oním spouštěcím mechanismem.Ale jen málokterý sebevrah, který se rozhodne v jeden moment skoncovat se životem, si vybere právě vlak. Za cestu na nejbližší kolej, která může být vzdálená i několik kilometrů, si ji nakonec rozmyslí. Všechno se mu totiž za tu cestu rozleží v hlavě.

Autor: Petr Vaňous

12.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Automobil nedal na výjezdu z ulice U Nisy v Jablonci přednost tramvajové soupravě linky 11.

Trochu naboural do tramvaje, ale naštval hodně cestujících

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Chystáme se na hodně mezinárodních závodů

Rokytnice n. J. - Musheři Václav Vančura a Veronika Navrátilová v exkluzivním rozhovoru pro Deník

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

„Naše publikum je věrné...“

Jablonec n. N. - Jan Spálený a ASPM v Klubu Na Rampě, koncert na páteční večer. Právě dnes.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies