Naši se spojili se sousedy a úspěšným projektem Jizersko-Jakuszycká magistrála překonali hranice mezi oběma státy. Před více než čtyřmi lety za přispění unijních peněz mohou v zimě běžkaři využít tratí na české i polské straně Jizerských hor. V létě v těchto místech panuje dopravní ruch jednostopých vozidel.Z Bedřichova přes Jizerku a polské Orle dojedete či dojdete až do Harrachova. V nohách, ať pěšky nebo na lyžích či na pedálech bicyklu budete mít přes třicet kilometrů.

Trasa začíná na startu jednoho z nejznámějších běžeckých závodů Jizerské 50, který se koná každoročně lednu. Po cestě spatříme zajímavá místa, jako jsou například nejstarší sklářské osady Nová Louka a Kristiánov, přírodní park na Čihadle, nejstarší osada Jizerských hor Jizerka, hory Bukovec, Jizera nebo Černá hora.

Přes most za Jizerkou, který spojuje českou a polskou část hor pokračujeme na polskou stranu, konkrétně do sklářské osady s typickými stavbami Orle. Poté jedeme okolo hory Kozi Grzbiet po Stare Droge Celne přímo do železniční stanice v Harrachově. Z Harrachova můžeme jet vlakem do Jablonce nad Nisou nebo do Liberce. Zdatnější sportovci se mohou z Orle vrátit na Jizerku a pokračovat zpět na Bedřichova přes Hřebínek.

S přispěním fondů Evropské unie pořídila JIZERSKÁ o.p.s. také nový stroj na úpravu tratí rolbu Pisten Bully 200. Rolbou upravuje páteřní trasu Jizerské magistrály až k polským hranicím. Ze stejných zdrojů putovaly peníze i na kompletní rekonstrukci pětikilometrového běžeckého okruhu v Bedřichově.