Už po sedmé na fotbalové hřiště na Malé Skále zamířili majitelé „škodověnek", jak své, dnes již často veterány, někteří nazývají. K vidění byly nejen 1000 MB, ale i další modely. Nezřídka vybaveny á la socialistická šedesátá léta včetně outfitu posádky.

A co byla ta největší vzácnost? Unikát a celou soutěž představil její ředitel Pavel Hořák. Co je na tomhle kabrioletu tak vzácného?

Je jedna z největších rarit. Jde o rekonstrukci původního prototypu, které byly vyrobeny pouze dva. Bohužel ani jeden se v dobrém stavu nezachoval. Na základu prototypu je tohle vlastně nově postavené auto.

Co zajímavého ještě majitelé přivezli?

Dvoudveřové Škody 1000 MBX. Ty se dochovaly jen v malém počtu. Karoserie neměla středové sloupky, tak nebyla tak tuhá, jak by měla být. Tím pádem se auta lámala, kroutila, podléhala korozi. A proto jen do dnešní doby se jich dochovalo jen několik desítek.

Hřiště je plné aut. Jste spokojeni s účastí na setkání?

Ano, velmi. Letošní počet aut je dokonce vyšší o tři. To znamená sto osmnáct registrovaných aut.

Jaké zkoušky jste pro řidiče na soutěž připravili?

Pětatřicetikilometrová trasa orientační jízdy vedla po Českém ráji podle šipkového itineráře. Na posádky vozů čekalo pět úkolů spojené s historií a technikou vozidel.

7. ročník Dne s eMBečkem na Malé Skále je také soutěží setkání. Po představení vozů řidiči vyrazili na orientační jízdu podle šipkového itineráře. Čekaly je i úkoly. Těžké a záludné? „Jedním z úkolů je srovnání dílů tak, aby se přiblížily k hranici 50 cm. To znamená karburátor, kliku ode dveří, cívku se srovná podle oka a pořadatel změří. Za přesáhnutí 50 cm, jsou přiděleny trestné body za každý půl centimetr.Další úkol je taková numismatická věc, podařily se nám sehnat staré peníze z dob socialismu. Přední strana je barevná a zadní černobílá. Na zadní straně chybí hodnota bankovky. Úkolem je správně bankovky k sobě přiřadit. Další úkol jsou „Auta roku". Tato evropská anketa je od roku 1964. Kousek za startem jsme pro účastníky připravili tabuli, na které jsou obrázky aut. V průběhu trasy je pořadatel zastavil a ptal se na název a rok výroby automobilu. Další z úkolů je rozstříhaná fotografie pořadatelského týmu a účastníci ji musí správně složit," popsal úkoly ředitel soutěže Pavel Hořák.