„Ta světla jsou naklápěcí, skvěle se osvědčují při vyšetřování nehody, kdy auto spadne třeba do strže," pochvaluje si policista nový skříňový vůz určený pro vyšetřování nehod. Sloupek se světly se vypíná několik metrů nad vůz. Policisté převzali speciální vůz Volkswagen Transporter 4×4. Poslouží k monitorování reálných hrozeb, neobvyklých situací a při dopravních nehodách. Využita mohou být tato vozidla třeba také v případě různých omezení a uzavírek v silničním provozu.

V jejich výbavě nechybí sklopný panel na střeše s možností zobrazovat dopravní značky i texty, osvětlovací teleskopický stožár, světelné puky neboli magnetická výstražná světla se stroboskopickým efektem sloužící k označování míst mimořádných událostí ale k dispozici jsou také třeba zdravotnické vybavení včetně defibrilátoru pro laické použití či páčidla a další pomůcky pro vyprošťování.

Je to jeden z flotily nových policejních vozů, které dorazily i do Jablonce.

Celkem mají dorazit či dorazily ještě čtyři Škody Octavie, jedna čtyřkolka, vůz pro kriminalisty, vůz pro pořádkovou a zásahovou službu. „Ten je uzpůsoben pro policisty těžkooděnce. Sedadla jsou po jednom, takže se chlapi nebudou mačkat a i vystupování je jednodušší," popsal Petr Šikola, vedoucí Územního odboru Policie ČR v Jablonci.

Vůz pro kriminalisty je vybaven vším možným od daktyloskopické mini laboratoře po stan či prvky k vymezování místa činu. Najde se tu ale i drobné nářadí a nástroje.

Automobily jsou vybaveny možností úpravy výstražného nápisu varujícího řidiče za autem. Policisté mohou vybírat z dvaadvaceti nápisů, mezi nimiž je mimo jiné „pozor náledí" či „stop."

Tiskový mluvčí Škody Auto Jozef Baláž tvrdí, že Octavie pro policii mají vlastní výbavový stupeň, interně nazývaný policejní speciál. Zadní sedadla jsou koženková, prý kvůli rychlejšímu a efektivnějšímu úklidu vnitřku vozu.

Nově i jablonečtí policisté využijí SUV Hyundai ix35 s náhonem na čtyři kola. „Všechny vozy jsou osazeny nejmodernější technikou. Třeba v tomto je i systém, který vozidlo sám sveze z prudkého kopce třeba při náledí," poznamenal Petr Šikola.

Asi největší novinkou je ale výkonná čtyřkolka. Navijáky, odolnější šasi, zesílený přední nosič, zadní zvětšený a zesílený nosiče a ochranný zadní rám.

„Po čtyřkolkách jsme v posledních letech volali. I kvůli tomu, že sněhu padá rok od roku méně a těžký sněžný skútr musí mít nějaký sněhový podklad. Čtyřkolka se navíc může brodit a na kola se dají instalovat pásy. Pak stroj vyjede skoro nemožné," pochvaloval si Petr Šikola.

Většinu prostředků získala Policie ČR z evropských fondů (85 % celkové výše nákladů). Její vedení se rozhodlo k nákupu čtyřkolek v rámci projektu Zvýšení akceschopnosti policie při řešení mimořádných událostí.