„Úplně všechno se přece přes internet udělat nedá. A co starší lidé?“ Reaguje Jiřina Kurková z Jablonce na argumenty společnosti RWE, že její pobočka v Jablonci je zbytečná, protože drtivou většinu záležitostí si mohou klienti vyřídit například telefonicky nebo přes e–mail.

Kancelář RWE už je z Jablonce nenávratně pryč, a to i přes intenzivní snahy města, které se snažilo pobočku plynárny zachovat.

„Naše stanovisko k rozhodnutí RWE bylo od začátku nesouhlasné. Chápeme sice dopady krize, ale Jablonec není zanedbatelné město a sousední Liberec mu není tak blízko, jak si vedení RWE může myslet,“ řekl Deníku starosta Jablonce Petr Tulpa.

„Několikrát jsme se pokoušeli sjednat schůzku se zástupci společnosti RWE, ale její centrála je v Ostravě a odtamtud nikdo nepřijel, komunikovali jsme nakonec jen písemně. Ve finále nám bylo sděleno, že lidé ve většině případů kancelář RWE vůbec nemusí navštívit, a že kontaktní místo v Liberci je plnohodnotnou náhradou. A s tím nic nenaděláme,“ dodal starosta.

Vzroste časová i finanční náročnost

Mnoha místním odběratelům plynu se zrušení jablonecké pobočky nelíbí, někteří se v minulých měsících obraceli se stížnostmi právě i na město.

„Ze zkušenosti vím, že při vyřizování většinou nestačí jedna návštěva a především pro starší generaci může být problém dostávat se do kanceláře RWE v Liberci, která je z těch ostatních nejblíž. Vzroste časová i finanční náročnost,“ říká František Radkovič z Jablonce.

Kancelář RWE ale i přes protesty některých odběratelů a nesouhlas města zmizela. A nejen z Jablonce. Společnost se totiž rozhodla pro optimalizaci kontaktních míst a v nedávné době jich zrušila hned několik po celém území České republiky.

„V některých regionech jsme registrovali velký pokles návštěvnosti a některá méně frekventovaná místa, kam patřil i Jablonec, jsme se rozhodli uzavřít,“ sdělil regionální mluvčí společnosti RWE pro severní Čechy Pavel Zajíc.

Nejbližší kontaktní místo pro lidi z Jablonce a okolí se v současné době nachází v kanceláři RWE v Mrštíkově ulici v Liberci.

RWE: Lidé řeší své záležitosti jinak

Podle Pavla Zajíce klesá počet návštěv v kontaktních místech zejména proto, že zákazníci společnosti RWE stále častěji využívají nových způsobů, jak vyřídit své záležitosti ohledně odběru zemního plynu.

„Meziročně jsme registrovali významný nárůst vyřízených žádostí a dotazů prostřednictvím naší zákaznické linky nebo internetového zákaznického servisu,“ konstatoval regionální mluvčí společnosti RWE.