Masírují čtenáře a diváky atraktivním sloganem: Půjčíme vám na cokoliv. Jen málokdo studuje hodně malými písmeny uvedený roční úrok. A tak se spousta lidí nabídky chytne. Vše kolem nás se zdražuje a na spoustu věcí už prostě peníze lidem nezbývají. Že si vybaví domácnost a nahradí například dosluhující pračku novým přístrojem, to snad až tak špatné není, protože navýšení je často nulové.

Jenže pod vlivem nabídky „výhodných“ půjček si lidé pořizují i řadu věcí zbytných. Funkční televizor vymění kvůli jasnějšímu obrazu za LCD či plazmový, v novém telefonu musí mít MP3 a příkladů by byla spousta. A pak přijde myšlenka na léto. Když na dovolenou u moře nemám teď, nebudu si na ni přece půjčovat. Další člověk pak zaplatí dluhem jiný dluh. A o rozjetí kolotoče je postaráno.

Pro úvěrové a leasingové společnosti je to byznys. Nejsou přece opatrovnickým ústavem, aby každého upozorňovali, že mají myslet na platební schopnost.