VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Razítkovou bitvu Poláci nezvládli, vlaky nevyjedou

Jablonecko – Na trati Harrachov – Sklářská Poreba nejezdí pravidelné spoje už 65 let. Čekání pokračuje.

2.7.2010
SDÍLEJ:

Železniční trať Tanvald - Harrachov. Nádraží v Tanvaldě.Foto: DENÍK

Paradoxní slavnost se v pátek uskuteční na obnovené železniční trati mezi polskou Sklářskou Porebou a Harrachovem. Na slavnostní vlak, který se projede z Polska do Kořenova a zpátky, totiž v sobotu oproti původnímu plánu nenaváže pravidelný provoz. Legislativní problémy s absencí traťového telefonu, o kterých už jsme informovali, se nakonec Polákům vyřešit nepodařilo.

„Byla to jen razítková záležitost, bohužel, na polské straně se nepovedlo získat potřebná povolení. Tyto věci, bohužel, nemůžeme ovlivnit. Na české straně je vše připravené, máme dopravce, vlaky i jízdní řád, přesto se musí zahájení pravidelného provozu odložit. Zatím nevíme na kdy,“ řekl Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

O posunu termínu se rozhodlo až ve čtvrtek odpoledne, Poláci měli šanci až do poslední chvíle. „Ještě ve čtvrtek ráno jsme posílali do Polska e–mail, kterým jsme druhou stranu upozorňovali na to, že nejzazším termínem k rozhodnutí je čtvrteční čtrnáctá hodina,“ konstatoval Petr Prokeš, manažer kolejové dopravy společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji. Šťastný konec se ale nekonal.

Podle informací, které se Deníku podařilo zjistit, se hlavní problém týkal traťového telefonu. Ten totiž v úseku mezi Tanvaldem a Sklářskou Porebou chybí, což je legislativně nepřípustné. Ve hře tak byla výjimka, kterou si ale polská strana nezajistila.

Na obnovené trati mezi Sklářskou Porebou a Harrachovem se tak zatím svezou vlakem jen účastníci páteční slavnostní jízdy.

Po vyřešení peripetií na polské straně budou cestujícím ve všední dny k dispozici čtyři páry vlaků, o víkendech pět párů. Zpočátku budou na trati jezdit vlaky typu NE 81, u vlaků se zvýšenou frekvencí i s přípojnými vozy. V závěru letošního roku by už měly vyjet moderní motorové vlaky PESA SA 134. Zároveň s tím by se cestující měli dočkat i přímých vlaků na trati Jelenia Góra – Kořenov.

Projekt obnovy pravidelného provozu na jedné z kdysi nejmodernějších tratí v zemi probíhá už od prosince roku 2008 a vyšel na 5 milionů Eur, z nichž 85 procent zaplatila Evropská unie. Na české straně bude dopravu zajišťovat společnost Viamont, která bude jezdit z Kořenova přes Harrachov do Polska.

Autor: Jan Vrabec

2.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

I. B třída východ Lučany - Roztoky u Jilemnice 1:0 (1:0). Lučany - zelené dresy.
8

První zápas byl ve vysokém tempu

Městská policie Jablonec nad Nisou.

Opilá žena s dítětem v kočárku nadýchala skoro tři promile

Vlci zadávili přes 30 jehňat

Frýdlantsko – Smečka vlků poprvé zaútočila na Frýdlantsku. Šelmy zde zabily 4 dospělé ovce a 32 jehňat.

POZVÁNKA: Vratislavice budou ve čtvrtek patřit módě a Beatě Rajské

Vratislavice n. N. – Na autorskou módní přehlídku poslední kolekce návrhářky Beaty Rajské zvou ve čtvrtek Vratislavice. 

Rozbil okno auta, aby si nakonec nic neodnesl, kabelku zahodil

Jablonec n. N. – Dosud neznámý pachatel v neděli odpoledne mezi tři čtvrtě na pět a sedmou hodinou vnikl po rozbití okna dveří do vozidla Renault Thalia, zaparkované v areálu bývalé porodnice v ulici Turnovská.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení