Automobilce Škoda se v Indii, zejména díky modelům Kushaq a Slavia, které byly vyvinuté speciálně pro potřeby zdejšího trhu, v posledním roce velmi daří. Letos zde prodá 44 500 nových vozů, což znamená, že pro mladoboleslavskou značku jde již o třetí největší její trh.

„Navíc je tu předpoklad dalšího velkého růstu,“ uvedl šéf zdejšího zastoupení Škody Auto Petr Šolc.

Ačkoliv Škoda své plány ohledně nových modelů pro Indii zatím konkrétně neprozradila, podle našich zjištění přímo na místě už automobila připravuje další nový typ auta určený pro indické zákazníky.

V crashové laboratoři Škody ročně nabourají stovky aut
Nejvíce škodovek bourá v Husí Lhotě. Také příští rok jich budou stovky

„Zatím je však v raném stadiu. Půjde o malé SUV, menší než je Kushaq,“ uvedl dobře informovaný zdroj. O vozy v tomto segmentu je v současné době v Indii velký zájem. Auto by se mělo představit přibližně za tři a půl roku, tedy pravděpodobně na počátku roku 2026.

Do té doby Škoda hodlá zájem zákazníků poutat zejména novými verzemi modelů Kushaq a Slavie. Například prvně jmenované SUV již má v současnosti také variantu Monte Carlo.

Jízdní dojmy z testování Kushaqu a Slavie na indických silnicích a barvitý popis zdejšího silničního provozu přineseme již v neděli.

Kromě toho hodlá Škoda začít v Indii nabízet také elektromobily. „Zdejší trh s elektrickými vozidly je sice zatím malý – čítá přibližně padesát tisíc vozů prodaných za rok, ale rozhodně se bude rozrůstat,“ uvedl Jan Řepa, který má v Indii na starosti produktový marketing. Jen pro informaci – celkem se v Indii letos prodá 3,6 milionu nových vozidel.

Nyní se již v indickém provozu prohání tři testovací exempláře modelu Enyaq a je pravděpodobné, že brzy padne rozhodnutí o zahájení jejich dovozu z výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Časem se pravděpodobně začne vyvíjet také speciální elektromobil vhodný pro tento region.

Škoda v současnosti nabízí prostřednictvím místních dealerů také modely Octavia, Superb a Kodiaq. Ty se dováží v rozloženém stavu z českých výrobních závodů a zde se opět smontovávají dohromady. „Ve svých segmentech, byť jsou poměrně malé, se jedná také o velmi úspěšné produkty,“ sdělil Jan Řepa.

Pohon všech kol montuje Škoda do sportovních i klasičtěji zaměřených Octavií
Chcete "čtyřkolku" v jiné karosérii než SUV? Našli jsme dvacítku nejlevnějších

Pozornost k modelům Škody Auto poutá řada jejich unikátních vlastností. Například Kushaq v říjnu získal ocenění organizace Global NCAP jako historicky nejbezpečnější v Indii nabízený vůz, který kdy prošel testováním. Pět hvězdiček má jak za ochranu dospělých, tak rovněž dětí. Slavia pak ve své kategorii nabízí k využití zdaleka největší zavazadlový prostor – má objem 521 litrů.

Kushaq a Slavia tedy mají šanci zaujmout opravdu široké masy motoristů. Již nyní jsou v daných segmentech stabilně zakotvené v první desítce a Slavia je dokonce na medailových příčkách.

Navíc se již nyní oba tyto verze exportují do několika zemí v oblasti Perského zálivu, příští rok pak začne export do Vietnamu.

Vítězka MasterChefa Kristína Nemčková jako řidička nesnáší troubení a nadávky
Rolls-Royce Cullinan
Leoš Mareš si na videu dělá legraci z Rolls-Royce. Prý má nejojetější na světě
Škoda Enyaq RS
Škoda má dalšího člena rodiny RS. Poměr elektrických a benzinových je teď 2:2