Je naprosto evidentní, že zájemci o nové osobní auto musí být v současné době připraveni zaplatit daleko více, než kolik by stál stejný model ještě před nějakými třemi či pěti lety.

Na kompletní přehled modelů, které stojí méně než 500 000 Kč, se podívejte do naší fotogalerie. Vždy uvádíme přesnou základní cenovku a také počet verzí, které se ještě vejdou právě do této hranice.

Tehdy také bývala poměrně široká nabídka modelů v cenách do dvou set, případně tří se tisíc korub. S cenovkou do 200 000 Kč není v současné době na trhu ani jeden jediný, méně než tři sta tisíc korun si dealeři naúčtují za pouhých pět vozů. Jsou jimi Dacia Sandero, Hyundai i10, Hyundai i20, Kia Picanto a Mitsubishi Space Star.

Úplně nejlevnější z nich je s cenovkou 259 990 Kč minivůz Hyundai i10. I takovéto vozy už zhusta překračují limit 300 000 Kč. Například Volkswagen Up stojí nejméně 320 900 Kč, Fiat Panda pak 300 400 Kč.

MG eHS
Čínská auta MG vstupují rázně na náš trh. Dřívější pokusy byly spíše testovací

Naopak k největším typům vozů, které lze získat do půl milionu, patří Renault Mégane ve třech různých karosářských verzích, dále Hyundai i30 rovněž ve více provedeních, stejně jako Kia Ceed. Totéž platí o třech variantách vozu Fiat Tipo. A pak je tu ještě k dispozici Honda Civic. Jenže v tomto případě se jedná o exempláře z minulé generace. Ta již končí a je nahrazována zbrusu novou. A pochopitelně dražší.

"Čtyřmetrových" aut je zatím dost

Jediným velkoprostorovým vozem, který se dostal do tohoto přehledu vozů, je Dacia Sandero. Ta má navíc v tomto seznamu unikátní schopnost převozu až sedmi lidí.

Kombíků se do půlmilionové hranice vejde přesně pět. Brzy ale budou jen čtyři, protože Fabia se již jen doprodává a nelze objednat výrobu kusu podle přesné zákaznické specifikace.

Největší výběr je v kategorii takzvaných městských hatchbacků, jejichž délka se obvykle pohybuje kolem čtyř metrů. Největší a nejprostornější z nich je Škoda Fabia, která má navíc také poměrně příznivou cenu. Aktuálně ji lze pořídit od 339 900 Kč a v ceně do půl milionu je k mání 11 verzí s různými motory a stupni výbav. Levnější než tento produkt z Mladé Boleslavi je třeba v Turecku produkovaný typ Hyundai i20 (299 990 Kč) nebo Dacia Sandero (od 289 900 Kč).

Dacia vyrobila již 10 milionů aut
Dacií již vzniklo 10 milionů. Stále chce dělat auta s tím, co je podstatné

Zajímavostí v tomto přehledu jsou dvě rozdílně vypadajíci Mazdy 2. Jedna z nich je klasickým produktem této japonské značky, druhá je pak Toyota Yaris s přelepeným logem. Dealeři Mazdy ji prodávají těm zájemcům, kteří si do jejich autosalonu přišli pro malý vůz s hybridním pohonem.

Nejvíce různých modelů (pokud počítáme i karosářské verze) s cenou do 500 000 Kč lze v současné době najít v autosalonech s logem Hyundai. Je jich celkem 5 a jde o modely Hyundai i10, Hyundai i20 a Hyundai i30. Stejný výběr je pak třeba u Fiatu. Tam vystavují s cenovkou do zmínění hranice Pandu, "pětistovku" a Tipo hatchback, kombi a sedan. Nejlevnější z nich je překvapivě sedan.