Papírová oznámení už ve svém okolí od 1. ledna 2021 nehledejte. Plníme tak přání našich zákazníků a chráníme naši přírodu. Informace o plánovaných odstávkách budou nadále zveřejňovány také na www.cezdistribuce.cz/odstavky a zasílány na dotčené obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k další komunikaci dle místních zvyklostí.
Od nového roku už neuvidí zákazníci ČEZ Distribuce na sloupech a domovních skříních nalepená papírová oznámení o odstávce elektrické energie. Energetici tak digitalizují své procesy a zároveň šetří přírodu. Jasným a žádaným řešením jsou informace online.
„Na základě zpětné vazby od našich zákazníků je stávající systém výlepu „papírových“ oznámení v místě plánovaných odstávek nevyhovující. Mezi nejčastější připomínky patří, že si vylepených plakátů nevšimnou a o plánované odstávce se tak nedozvědí včas. V řadě obcí také narážíme na plošné zákazy výlepu plakátů,“ říká Radim Černý, místopředseda představenstva a ředitel úseku Provoz a řízení distribuční soustavy ČEZ Distribuce.
„Nabízíme proto zákazníkům přímo na míru bezplatnou službu oznamování plánovaných odstávek e-mailem a prostřednictvím SMS. Každý registrovaný zákazník se tak dozví o přerušení dodávky elektřiny i v případě, že se na adrese svého odběrného místa nevyskytuje pravidelně. Výhodou je také možnost rychle informovat o nějaké změně, například o zrušení plánované odstávky či o předpokládané době obnovení dodávek po poruše,“ popisuje novou službu Michaela Kociánová, členka představenstva a ředitelka úseku Síťové služby ČEZ Distribuce.
Jednoduchý způsob registrace Registraci služby lze provést jednoduchým způsobem na www.cezdistribuce.cz/sluzba. Jediné, co musí zákazník zadat, je datum narození (u právnických osob IČO) a EAN kód. Tento ´jedinečný 18místný číselný identifikátor odběrného místa nalezne zákazník na vyúčtování za elektřinu (faktuře). Zaregistrovaní zákazníci dostávají pro svá odběrná místa informace o plánovaných odstávkách dodávek elektřiny e-mailem či SMS, a to nejpozději 15 dnů předem. Při zjištění a vymezení rozsahu poruchy pak obdrží i SMS s předpokládaným časem obnovení dodávek (při rozsáhlých poruchách a kalamitních stavech, kdy se situace každým okamžikem mění, je automatické zasílání SMS pozastaveno).
Digitální forma oznamování je mimo jiné benefitem především pro naši přírodu. Dosavadní systém znamená ročně vytisknout až půl milionu letáků. Nově se každý rok uspoří průměrně 4 000 kilo papíru, což je přibližně 10 stromů, a za pár let to tak může být celý les.
Informace o plánovaných odstávkách budou i nadále zasílány na odstávkou dotčená města a obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k jejich dalšímu šíření podle místních zvyklostí, např. prostřednictvím obecního rozhlasu, webových stránek, sociálních sítí, SMS kanálem apod. Běžného zákazníka z řad domácností se plánovaná odstávka elektřiny dotkne v průměru jednou ročně, a to zpravidla v rozsahu několika hodin v pracovní den.
Soňa Holingerová, mluvčí Skupiny ČEZ