AMICI, GAUDETE! poprvé na cestách

Reportáž z vystoupení v Litoměřicích

1.4.2008

Ilustrační obrázekFoto:

Jablonec n. N./ Ani koncertní sbor IUVENTUS, GAUDE! neměl před dvěma lety v Litoměřicích tu čest uspořádat večerní koncert v městském divadle. Už proto si AMICI,GAUDETE! /Kamarádi, radujte se!/– druhá přípravka sboru jablonecké ZUŠ – pozvání do Litoměřic velmi vážila a od Vánoc se na první koncertní zájezd pilně zpěváci připravovali. Děti se rozhodly přenechat svět dětských písniček a ukazovaček nejmladšímu oddělení a s vervou se pustily do repertoáru, který nemá daleko ke koncertním sborům. Do Litoměřic si tak odvážely mimo jiného Purcellovo Come yo sons of art komponované k narozeninách anglické královny, pásmo dvojhlasých lidových písní, dva Moravské dvojzpěvy Antonína Dvořáka nebo krásné Lauridsenovo Dirait-on – slavný hit začínajícího Iuventus, gaude!
Sobotní odpoledne v Litoměřicích děti prožily typicky po svém a celé uhoněné dosedly na generálce v divadle v takovém stavu, že jsem i já přestával věřit na zázraky. Když je dítě unavené, žádná slova o umělecké odpovědnosti a vyprodaném divadle neplatí. Děti dostaly do ruky láhev s pitím a do pusinek bobříka mlčení.
To, co však devítileté a desetileté blechy předvedly při večerním koncertě, jsem za celou svou sbormistrovskou praxi ještě nezažil. Každá píseň zazněla s takovou soustředěností a zápalem, že jsem se po každé skladbě musel přidat k s nadšenému publiku a s úctou jsem našim dětem tleskal. Dlouhotrvající závěrečný potlesk a veliké chvály počínaje uvaděčkami a konče všemi sbormistry byly zaslouženou odměnou nejen za velikou práci, kterou děti od Vánoc udělaly, ale především za neuvěřitelné nasazení, kterého jsou schopny snad jedině děti. My, přítomní dospělí, jsme na ně byli nesmírně hrdí.
Krásnou atmosféru koncertu samozřejmě velmi ovlivnilo báječné a upřímné přijetí našich hostitelů ze sboru PUELLAE CANTANTES respektive přípravného sboru MODRÁSCI. Děti z tohoto sboru jsou spolu se svými sbormistry – Romanem a Sašou Pallasovými a sbormistryní Jindřiškou Bohatovou - pro nás od začátku velikými vzory jak v pedagogické tak umělecké práci s dětmi.

Autor: sbormistr Tomáš Pospíšil

1.4.2008 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Obsluha zemních a příbuzných 30 000 Kč

Obsluha zemních a příbuzných strojů Údržba obalovny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Údržba obalovny , Náplň práce: údržba obalovny živičných směsí, provozní evidence, udržování výrobní linky (obalovny) v provozuschopném stavu, úklid, provádění ročních oprav technologické linky, práce vykonávané na základě příkazu nadřízeného pracovníka, , Požadavky: řidičský průkaz skupiny B, pracovitost a příjemné vystupování, komunikační a základní organizační schopnosti, flexibilita a loajalita., , Výhodou: řidičský průkaz C nebo T, strojnický průkaz, svářečský průkaz - autogen + elektrika, vyhl. č. 50/78 Sb.; praxe ve výrobě stavebních hmot; samostatnost, ochota pracovat, zodpovědnost a časová flexibilita nutná., , Ostatní: zaučení na danou pozici. Po zapracování lze dohodnout pracovní poměr na dobu neurčitou., , Zaměstnanecké výhody:příspěvek na stravování, dovolená navíc, , Kontakt telefonicky, nebo emailem zaslání strukturovaného životopisu.. Pracoviště: Strabag asfalt s.r.o.. - obalovna, 468 22 Železný Brod. Informace: Olga Špátová, +420 734 692 391.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotní sestra 24 500 Kč

Všeobecné sestry bez osvědčení. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 24500 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Všeobecná sestra bez registrace - akreditovaný zdravotnický magisterský či bakalářský studijní obor pro přípravu všeobecných sester nebo tříleté studium v oboru diplomovaná všeobecná sestra na vyšších zdravotnických školách nebo studijního oboru všeobecná sestra dětská sestra, sestra pro intenzivní péči, pracovní doba 6,00 -18,00hodin a 18,00-6,00 ,znalost českého jazyka B,, Zaměstnanecké výhody: dovolená 25 dní,penzijní připojištění,, Hlásit se telefonicky, nebo na email, nebo osobně.. Pracoviště: Nemocnice tanvald, s.r.o., Nemocniční, č.p. 287, 468 41 Tanvald. Informace: Věra Chvojková, +420 483 367 354.

Výroba - Výroba Seřizovači 85 Kč

Seřizovači a obsluha ostatních obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích). Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 85 kč, mzda max. 160 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: OBSLUHA DRÁTOŘEZU., Požadujeme:, - středoškolské vzdělání technického směru, případně vyučení v oboru obráběč kovů - nástrojař, - aktivní znalost výpočetní techniky a základního programování, - praxi v daném oboru výhodou , - nástup dle dohody, - mzda od 85Kč/hod.+ prémie + příplatky za směnování + měsíční bonus, Nabízíme:, - perspektivní zaměstnání , - odpovídající finanční ohodnocení, - příjemné pracovní prostředí, - možnost prohlubování kvalifikace, - týden dovolené nad rámec zákoníku práce, - příspěvek na stravování, Hlásit se předem telefonicky.. Pracoviště: Jablonecká nástrojárna s.r.o., Želivského, č.p. 3528, 466 05 Jablonec nad Nisou 5. Informace: Dana Novotná, +420 483 359 413,602 534 688.

Výroba - Výroba Provozní zámečníci, údržbáři 15 000 Kč

Provozní zámečníci, údržbáři údržbář objektu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ÚDRŽBÁCH OBJEKTU, Hledáme vhodného kandidáta na pozici montážního technika - údržbáře, Máte rádi manuální práci a činnost bez rutiny? , Máte rádi montážní činnosti?, Baví Vás pracovat v příjemném kolektivu a bez stresu?, , Pak bychom tu pro vás měli zajímavou nabídku ??, , Nehledáme super-technika, ale příjemného a spolehlivého kolegu do našeho týmu., , Náplň práce:, - Montáže a montážní činnosti na objektech, Práce s výkonnou a zajímavou technikou,, Manuální výpomoc na našich objektech, Instalace lišt, PC sítí, kabeláže, přemísťování prvků, Není nutná znalost výpočetní techniky, ale je výhodou, , Co nabízíme:, - Jsme malá firma s přátelským kolektivem, Plat od 15 000 s možným růstem, Mobilní telefon, služební auta k dispozici, Dobrá káva ve firmě ??, , Co požadujeme:, - Spolehlivost, samostatnost, zodpovědnost, Chuť učit se novým věcem, Řidičské oprávnění skupiny B, , Své životopisy zasílejte na adresu: kubicek@lscjablonec.cz , Kontakt: Ing. Pavel Kubíček , 483 310 100. Pracoviště: Lscjablonec.cz s.r.o., Palackého, č.p. 1006, 466 01 Jablonec nad Nisou 1. Informace: Pavel Kubíček, .

Křest knihy 10 stupňů ke zlaté.
20

OBRAZEM: Vlasta Chramostová pokřtila knihu o Prysku

Kvetoucí lekníny v liberecké botanické zahradě. Snímek je z 8. srpna.
11

Český ráj ukrývá království leknínů. Pečuje o něj celá rodina

Hit v Edenu. Obere Jablonec Slavii o první body? Liberec hostí Bohemku

Severní Čechy – Čtyři zápasy, čtyři výhry a hrozivé skóre 11:1. Bilance rozjeté Slavie budí respekt. Jablonečtí fotbalisté se však nebojí a hodlají lídra obrat o první ligové body. Sobotní šlágr 5. kola FORTUNA:LIGA vypukne v Edenu v 19 hod.

Surovec s kočárkem a 17 ukradených kol za měsíc: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 17. srpna 2018.

Hana Mrklasová si splnila sen. Otevřela si vlastní květinářství

Liberecký kraj /ROZHOVOR/– Pokud procházíte jabloneckou Podhorskou ulicí a máte rádi květiny, určitě vás zaujme výloha květinářství Z Herbáře. Jeho majitelku Hanu Mrklasovou to k floristice vábilo celý život a nakonec se rozhodla splnit si svůj sen a podělit se o svou lásku ke květinám s ostatními. Váže květiny i pro nevěsty. „Nejraději mám moment, kdy předávám svatební kytici právě nevěstě. Je to totiž šťastná chvíle. Květina je pro ni doplněk, který si pečlivě vybírá,“ říká Mrklasová.

Havaroval na malé motorce, záchranku si zavolal až doma

Malá Skála – Řidič s motocyklem Kentoya jel v pondělí kolem deváté hodiny dopoledne z Frýdštejna na Malou Skálu. Při průjezdu prudké zatáčky údajně lehce přibrzdil a podsmeklo se mu přední kolo.