Čeká na ně výkon dvojice ze současných nejrespektovanějších tanečníků Sarah Lamb a Steven McRae. Přenos je rozdělen na třetiny a celý trvá bez mála tři hodiny.

Jeden z nejvlivnějších choreografů 20. stol.

Kenneth MacMillan a jeden z jeho ikonických baletních opusů Romeo a Julie tvoří dohromady uměleckou pečeť, kterou se Královský balet v Londýně pyšní přesně půlstoletí. Není tedy divu, že i v nové baletní sezóně v tamním repertoáru tato vrcholná romantika z pera Sergeje Prokofjeva nechybí.

Navíc když právě letos slaví ono úctyhodné jubileum od okamžiku, kdy ji MacMillan v roce 1965 představil londýnskému publiku poprvé. Za tu dobu se v hlavních rolích milenců z Verony vystřídaly desítky světových baletních veličin od Margot Fonteyn a Rudolfa Nurejeva počínaje a Natalií Osipovou a Carlosem Acostou konče.

Pro plavovlasou primabalerínu Sarah Lamb, která i ve zralém uměleckém věku oslňuje svojí stále dívčí křehkou tváří, sněhobílou pletí i výsostnou taneční technikou, je právě role mladistvé Julie důkazem, že v alternaci s mladší generací zářících hvězd typu Natalie Osipové či Francescy Hayward naprosto spolehlivě obstojí.

Její univerzálnost a bohaté zkušenosti jsou pro choreografy vždy taneční jistotou Sarah Lamb zvládá s bravurou klasické baletní postupy i experimentální modernu, přičemž MacMillanova studie Shakespearovy proslulé milenecké dvojice spadá do onoho prvního ranku, který oslovuje především publikum tradičního baletního pojetí a v němž opojení taneční figurou a technickými finesami zřetelně dominuje nad scénickou výpravou.

Romeo, současný Fred Astair

Stejně tak Steven McRae, který se po boku Sarah Lamb blýskne v roli Romea, patří k baletním pilířům londýnské první scény. Rodák ze Sydney hltal v pubertě filmy s Fredem Astairem a Genem Kellym a právě k Fredu Astairovi bývá s nadsázkou přirovnáván, neboť jeho taneční rejstřík je neuvěřitelně bohatý těžko by šlo nalézt druhého baletního velmistra, jenž s přehledem zvládá náročné baletní figury klasických opusů a přitom exceluje i v současném scénickém tanci a např. na zahajovacím ceremoniálu olympiády v Sydney v roce 2000 či světových tanečních festivalech prokázal špičkové nadání i pro muzikálové či dokonce komické taneční kreace.

Romeo a Julie v podání dané dvojice londýnských baletních stálic je pro přímý přenos do kin jako stvořené.

MacMillanova jubilejní sezona

Rok 2015 je pro Královský balet jubilejní vzpomínkou na vrcholné opusy britského choreografa skotského původu Kennetha MacMillana. V průběhu 20. století vnesl do svých baletních realizací psychologickou i emocionální drobnokresbu ústředních postav a proslul nevídaným počtem náročných celovečerních baletních opusů, které dokázal s příslovečnou severskou houževnatostí nastudovat a připravit pro divadelní jeviště.

Letos přesně půlstoletí dělí MacMillanovu realizaci Romea a Julie od jejího premiérového uvedení v roce 1965 v Covent Garden. Doposud dosáhla více než 400 repríz, je uváděna i na četných světových turné a byla před časem upravena i pro opulentní scénu O2 Arena London. A např. MacMillanovo balkónové pas de deux patří k nejslavnějším mileneckým baletním duetům, které kdy spatřilo světla světových divadelních ramp.

Známou hudbu Sergeje Prokofjeva v podání Orchestru Královské opery bude dirigovat Koen Kessels.