esmrtelná opereta Franze Lehára Veselá vdova se rozezní dnes sálem jabloneckého kina Radnice, kam bude přenos z Lincolnova centra živě přenášen. Titulní roli rozverného kusu z období pařížské Belle époque ztvární světová operní diva Renée Fleming.

Je těžké představit si veselejší vdovu, než je Hanna Glawari v podání Renée Fleming. S lehkostí ženy, která ví, co chce a ví jak to získat, se prozpívá a protančí novým nastudováním nejslavnější operety Franze Lehára.

Broadwayské primadony táhnou na Lincolna

Zatímco nonšalantní sopranistka Renée Fleming je na jevišti Met, kde ztvárnila už 22 rolí včetně Dvořákovy Rusalky nebo Rossinyho Armidy, jako doma, zbrusu novou inscenaci provází i dva originální a žánry přemosťující debuty. Pro Broadwayí ostřílenou režisérku a choreografku Susan Stroman, která inscenovala například muzikály Crazy for You, Contact nebo The Producers a posbírala pět cen Tony, je Veselá vdova první režijní zakázkou pro newyorský operní svatostánek. Po jevištních prknech Met se poprvé ve své kariéře projde broadwayská královna Kelli O'Harat. Ztvární roli koketní Valencienne.

„Věrní fanoušci Kelli O'Hara, a já s nimi v přední linii, budou mít jedinečnou příležitost slyšet její hlas čistě, bez broadwayských zesilovačů," těšil se před jevištní premiérou kritik New York Times Anthony Tommasini. V hlavní mužské roli se představí stálice nejprestižnější operní scény světa Nathan Gunn, který svým sytým barytonem naplní roli hraběte Danila, prostopášného playboye z francouzské ambasády. Vyspělý pěvec se představil už ve více než patnácti kusech Met, od Pucciniho Bohémy až po Gounodova Romea a Julii.

Lehkomyslná a okázalá Paříž

Atmosféru pařížského kabaretu počátku minulého století, kde se část děje odehrává, dovedl k dokonalosti především zkušený umělecký tým stojící za celou inscenací. Lehký až prostopášný tón komické operety plné kankánů a flirtujících čísel je tak podpořen nejen velkolepými kulisami. Úžasné jsou skvostné vdovské šaty s obnaženými rameny a diamanty.

„Pestrobarevná produkce, kterou oživují hravé taneční scény, je po většinu času zcela věrná stylu původního kusu. Z jemnosti a zářivosti výkonu, který se dirigentovi Andrew Davisovi daří vylákat z orchestru Met, lze vyčíst, že je do původní partitury z roku 1905 naprosto zamilovaný," vypichují výkon NY Times.