Na straně jedné díky podpoře od města, partnerů ale i firem. Na straně druhé díky vazbám na místní školy a osobním vztahům s dramaturgy zejména z pražských divadel a agentur.

Kolik přišlo do divadla lidí?

Co se týká návštěvností, tak ta se pohybovala v uplynulé sezoně poměrně vysoko. Do Městského divadla i do kostela svaté Anny přišlo pětasedmdesát tisíc návštěvníků.

Co je nosnou linkou programu?

Hlavní nosnou strukturou je šest abonentních řad, dále jedna abonentní řada, která je určena studentům. Další cestou jsou samostatné hudební produkce v kostele sv. Anny, který využíváme v letních měsících na hudební projekty s hudební tématikou.

Nejen hudbou živo je divadlo.

Osobně jsem velmi rád, že se v našem divadle setkává široké spektrum diváků. Prostory divadla také využíváme k pořádání samostatných výstav umělců, kteří mají nejen nadregionální ale i oblastní nebo místní charakter. Ti, co přijdou na představení nebo koncert, tak zároveň vidí i tato umělecká díla.

Jaké představení patřilo k těm nejúspěšnějším?

Mezi nejúspěšnějšími divadelními kusy bych viděl představení divadla Sklep Besídka, velmi povedená byla My Fair Lady v režii Juraje Deáka Divadla Na Fidlovačce Praha. Mě osobně velmi potěšil krásný titul Chicago Divadla Pod Palmovkou, režiséra Stanislava Mošy.

Z nových hudebních produkcí například samostatný koncert Pavla Šporcla a Romano Style Enseble nebo i americký virtuos Samuel Rotman byl úžasný. Poté jsme měli samostatné přehlídky a komponované pořady v naší režii. A nemohu zapomenout na pěveckou soutěž Hvězdy nad Ještědem. Věřím, že soutěž uspořádáme i v nadcházející divadelní sezóně.

Odtajněte něco z nové sezóny.

Osobně jsem velmi rád, že se dramaturgii podařilo navázat úzké vazby s předními pražskými divadly s ABC, Dejvickým divadlem, Divadlem Pod Palmovkou, Divadlem Ungelt. Dále spolupracujeme i s divadly oblastními. To je důkaz, že jablonečtí mohou vidět to nejlepší, co ta divadelní stavba má. Ne každé pražské divadlo je ochotno vyjíždět. Ale jsou velmi dobré vazby, a to jak ze strany managementu a programové struktury, tak i technického servisu, který naši zaměstnanci pro tamější techniku a samotné herce poskytují.

Čím konkrétně startujete?

To je prestižní a reprezentativní záležitost. 26. září koncert Pražské komorní filharmonie. Zazní nejznámější melodie světových autorů, ať už to bude Ludwig van Beethoven, Antonín Dvořák, Gioachino Rossini. To je takový startovací bonbonek. Připravujeme i samostatné produkce vánočních adventních koncertů: Hana Zagorová či Gregoria Pragensis, s kterými úzce spolupracujeme a máme s nimi nadstandardní vazby. Pak řada úspěšných divadelních představení, která měla premiéru v sezoně.

Uveďte alespoň jeden titul.

Představení divadla ABC To nejlepší z Bedřicha Smetany. Režie se zhostil mladý režisér Petr Svojtka. Myslím si, že je to jedno z velmi povedených představení, nechci říkat bulvárního rázu, ale je to samostatná divadelní produkce, která vychází z české tematiky a má zábavný charakter.

Divadlo v Kutné Hoře versus Městské divadlo v Jablonci

Ve funkci ředitele Tylova divadla v Kutné Hoře jeho šéf Pavel Žur na konci června skončil. Městským radním se příliš nelíbilo, že dlouhodobě sedí na dvou židlích kromě kutnohorského divadla řídil i jablonecké. V prvních momentech Pavel Žur uvažoval, že opět půjde do konkurzu. Řízením divadla byla dočasně pověřena Veronika Lebedová, nové výběrové řízení by mělo být vyhlášeno po prázdninách. Starosta Kutné Hory Ivo Šanc před časem uvedl, že radnice byla s prací ředitele Žura spokojena. „O post v Kutné Hoře se ucházet nebudu. Chci veškerou sílu a iniciativu věnovat domovskému jabloneckému Městskému divadlu," uvedl Žur na konci minulého týdne.