Představí se zde žákovský big band liberecké Základní umělecké školy a sólově také jeden z jejích absolventů: bubeník Otto Hejnic se svými hosty.

Liberecká umělecká škola má ve výuce tradici; jazz se tu vyučuje už skoro půl století. „Vedení mu naštěstí vždy přálo," upozornil vedoucí žákovského big bandu Rudolf Mihulka. „Někteří naši absolventi se dopracovali až k vrcholné profesionální úrovni třeba baskytarista Martin Lehký nebo kytarista Adam Tvrdý."

Školní kapela má nejdelší tradici v celém kraji, funguje čtyřicet let. „Často se ale měnily sestavy, a tak to někdy vůbec big band nebyl v sedmdesátých letech jsme hrávali třeba jen jako kvintet nebo sextet se smyčci," upozorňuje vedoucí big bandu Rudolf Mihulka. „Až někdy od osmdesátých let, kdy přibylo dětí, jsme se rozrostli na velkou kapelu."

Za dlouhou dobu své kariéry nasbíral orchestr řadu ocenění. „Už ani nevím, kolikrát a kde všude jsme vyhráli nějaká první či druhá místa," přiznal Mihulka a dodal: „Hrajeme po Čechách i za jejich hranicemi v Polsku, Německu či Holandsku."

Absolventa Otto Hejnice na Rampě doprovodí pianista Ondrej Krajňák, přezdívaný Evropský Hancock a kontrabasista Josef Fečo, mezi jazzovými kontrabasisty v Česku obrovský pojem. „Mimo mnoho dalších projektů hrává s legendami, jakými jsou klavíristé Emil Viklický nebo Karel Růžička. Josef Fečo je také vynikající cimbálista z legendárniho rodu Fečovců," upozornila dramaturgyně Klubu Na Rampě Milena Bauerová.

Zpívat bude Le Andrew Davison, rodák z americké Oklahomy, který se před čtvrtstoletím přestěhoval do Prahy a navázal spolupráci s předními českými jazzmany. „Hudebně ho formovalo prostředí protestantského chorálu, spirituálů a gospelů. Vystudoval univerzitu v Alabamě, usadil se v Bostonu a založil profesionální gospelové kvarteto. Později se stal dirigentem Gospelového sboru Harvardské univerzity," zmínila Bauerová.

Koncert začíná dnes v 19 hodin. Vstupenky v předprodeji stojí 140, na místě 170 korun. Studenti platí jednotných 120 korun.

Z odborného tisku

O jejich prvním albu „One", které vydali v dubnu 2012, kritici napsali: "…jde skutečně o výjimečný počin v česko-slovenském jazzu," napsal v recenzi o debutovém albu One Jan Hocek pro Jazzreport. Další z významných hudebních kritiků Igor Wasserberger píše pro časopis Muzikus: "…skladby mají imaginaci a vyzrálý rukopis a především neopakovatelnou atmosféru."