Předchozí
1 z 6
Další

Vendula Prousková.Zdroj: archiv Venduly Prouskové
Vendula Prousková se během pandemie stala hlavní koordinátorkou všech členů Českého červeného kříže v regionu i zapojených členů ostatních organizací (Vodní záchranná služba, skauti, Systema Liberec), zajišťovala bezproblémový chod všech těchto součástí, komunikovala.

Vendula Prousková.Zdroj: archiv Venduly Prouskové

Vyjma nedělí odsloužila během korona krize za 10 týdnů více jak 600 hodin. Byla hlavní pomocnou rukou při řízení dobrocentra v Jablonci i Semilech a pomocná duše krizového callcentra v Jablonci nad Nisou.

Vendula Prousková.Zdroj: archiv Venduly Prouskové

„Nejvíce náročné byly počátky. Všechno rozjet a zkoordinovat. Sledovat předpisy. Distancovala jsem se i od rodiny, abych je náhodou nenakazila,“ vzpomíná věčně usměvavá „Wendy“.

Vendula Prousková.Zdroj: archiv Venduly Prouskové

Za normálních okolností studuje bezpečnostní management, pomáhá v rodinné firmě s ubytováváním, ale umí se ohánět i v autoservisu, osedlá si motorku, drží jako zdravotník službu při sportovních podnicích a kulturních akcích, vede děti v příměstském táboře, vyráží do přírody se psem.

Vendula Prousková.Zdroj: archiv Venduly Prouskové

Hodně na jednu dívku? Omyl. Baví ji „maskéřina“ a je v tom velmi dobrá. I tady se musí sledovat noviny a hlavně trénovat kreativitu, aby namaskovaná zranění byla co nejvěrohodnější.

Vendula ProuskováZdroj: archiv Venduly Prouskové

Jablonecký červený kříž je jejím druhým domovem už osm let. Práce při koronavirové pandemii byla ale bezesporu pro Vendulu i přínosem. „Uvědomili jsme si mezeru mezi zdravotnickým a sociálním systémem. Zaměřili jsme se na mezírku, kdy lidé nespadají ani do zdravotnického, ani do sociálního systému pomoci, ale i tak mají problém dojít si na nákup nebo si vyzvednout léky, a to nejen při pandemii, ale i v běžném režimu,“ podotýká Vendula. Z toho důvodu chce, aby služba pro seniory fungovala i nadále,“ vysvětlila v článku pro dobrovolnické centrum.