Možná, že jste dostali podobný mail, možná jste si zprávu přečetli na převážně nezávislých zpravodajských serverech. Společnost ČEZ nám posílala na přelomu roku krásné brožury. Nevím, jak kdo konkrétně, ale já ji ihned vytřídil, no prostě zahodil. Lidé, kteří ji prostudovali, jsou z velké části rozhořčeni. Společnost totiž do brožury vetkla zajímavou část. Bezplatně odběratele přesouvá z tarifu Basic do tarifu Comfort. V obou tarifech stojí elektřina naprosto stejně, ale Comfort je přesto o bezmála sto padesát korun za rok dražší. Čím to? Bonusem je bezplatné volání na zákaznickou linku, můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZ. V době, kdy má bezplatné linky kdejaká banka, instituce ba i větší obchod, je tento krok minimálně diskutabilní. Sto padesát korun za maximálně jedno volání ročně? Neb, ruku na srdce, kdo z nás volá na toto číslo jakkoli pravidelně? Z každého milionu odběratelů v tarifu Comfort získá společnost tímto krokem každý měsíc kolem dvanácti milionů korun. Mimochodem, na zákaznickém čísle zdarma převedou váš tarif zpět na Basic, takže takový problém to není. Jen mi je záhadou, proč se společnost neustále vystavuje palbě kritiky veřejnosti. Buď má její vedení hroší kůži nebo, a to je horší, ztratilo jakýkoli kontakt s realitou a lidmi. Nebo chce každým rokem generovat rekordní zisky ber kde ber. Už ve své podstatě státního podniku je mi z toho fakt smutno.