Jsem rozhodně pro emancipaci žen, ale tak jako ve všem: Nic se nesmí přehánět. Misky vah by prostě měly být pokud možno ve vodorovné poloze. Nechci rozebírat důvody, proč je ve školství málo mužů, ale co jejich absence může znamenat pro školáky. Ztrácejí totiž vzory, podle nichž se formuje jejich osobnost. O to více, že řada dětí pochází z neúplných rodin, kde role otce–muže–partnera (i do jisté míry vzor ochranitele ženského pokolení), chybí. Chybějící maskulinum v pedagogických sborech neovlivňuje pouze děti školou povinné, ale dovolím si tvrdit, že okrajově i samotné kolektivy učitelů složené převážně z žen.
V době mého základního vzdělávání byl u nás poměr učitelka : učitel daleko jiný, než při pohledu na sestavu ve škole mého syna. Nechci být nevděčná, ale musím přiznat, že v záplavě řady pedagogů mi při vzpomínce na základku vyčnívá učitel fyziky Pávek. Poznámky nikdy nepsal, nebylo totiž za co. Za zapomenutý úkol bylo automaticky zkoušení a při hodině bys mimo jeho znělý hlas slyšel špendlík spadnout. To byla persona.