Proto hrozí větší nebezpečí smrtelných nehod mimo obce (města). Ale tato tendence platí jenom obecně. Liberecký kraj představuje jeden z regionů, kde následky nehod ukazují, že při nehodách na silnicích 2. a 3. třídy se může řidič dostat také do smrtelného nebezpečí.

Anomálie?

Letošní statistiky v Libereckém a Ústeckém kraji ukazují letos prakticky totéž. Nejvíce tragických událostí se odehraje v obou krajích nejen mimo obec, ale především na silnicích první třídy. Na „okresních" silnicích nižší třídy a místních silničkách a cestách jde o jednotlivé a osudové náhody. Jde v tomto regionu o statistickou anomálii?

Okresní silnice

V Libereckém kraji, kde je v lesnatém a hornatém terénu velké množství silnic 2. a 3. třídy, loni a předloni byla situace jiná. Loni na „silničkách" bylo více smrtelných následků nehod než na silnicích 1. třídy.

Za celý rok 2012 v Libereckém kraji na silnicích 1. třídy došlo k 9 úmrtím, což bylo o 4 méně než v roce 2011. Na silnicích 2. a 3. třídy došlo naopak ke 14 úmrtím, ale o rok dříve, v roce 2011 bylo zde dokonce 18 úmrtí.

Bezpečné dálnice

Můžeme očekávat, podobně jako letos, že v rámci ČR na dálnicích bude (přes velmi čilý provoz) dopravních nehod méně, než na vesnických silničkách 3. třídy. Na silnicích 1. třídy bude o něco více nehod, než na silnicích 2. třídy.

Dálnice jsou obecně bezpečnější než ostatní silnice. I na zdánlivě klidných venkovských a podhorských silničkách v lesnatém terénu, kde lišky dávají dobrou noc, může být střet vozidel pro řidiče osudný.