Projedou pouze vozidla do 3,6 metru výšky. "A přitom stačilo při rekonstrukci celé železniční trati použít jinou konstrukci na most a zvýšit světlost," zhodnotil situaci při nedělní nehodě profesionální řidič, který také jezdí nákladními auty a zdejší situaci dobře zná. Nejhorší podle něj je, pokud jede auto ještě s návěsem. "Když už podjede má potíže se vytočit, když nepodjede má potíže se vytočit mezi vilkami, kudy vede objízdná trasa," vysvětluje.

A co se v neděli před druhou odpolední přihodilo? Řidič jel s vozem od centra ulicí Na Hutích, pod most se vešel jen s kabinou. Konstrukci korby s plachtou doslova o most očesal. "Ještěže nic nevezl a jel do firmy naložit. I tak bude škoda dost vysoká," komentoval šofér. Podle něj tu je nehod podstatně víc, než o kolika se ví. Kdo totiž korbou jen škrtne a nic z auta neupadne ani nevolá policii. Stejně musí auto opravit, ale ušetří si nepříjemnosti s pokutou. Zdaleka nejkomplikovanější nehodu tu měl polský řidič. Narazil do konstrukce tak silně, že mostem pohnul.

Kamiony tak most objíždějí mezi vilkami přes železniční přejezd bez závor. "Je to časovaná bomba," říkají místní. Dovolat řešení se nemohou. Nikoho tato situace nezajímá. "To se tady opravdu musí něco stát?" zeptal se v neděli odpoledne profesionální řidič.

ČTĚTE ZDE Vše podřízeno kamionům, lidé se bouří: Je to časovaná bomba