Nejednalo se však o běžnou poruchu, ale o důsledek krádeže některých kovových částí zlodějem z výhybky.

„Na výhybce vlečky vykolejila cisterna a nebezpečně se naklonila. Naštěstí nedošlo k ekologické havárii. Cisterna se nepřevrátila na bok a nedošlo k jejímu poškození, nafta nevytekla. Neznámý zloděj ukradl spojovací tyč ve výhybce a závěrné háky. Došlo proto k nebezpečné poruše vedoucí k vykolejení vagónu. Jde o obecné ohrožení. K havárii došlo v pondělí dopoledne. Naposledy byla vlečka použita v sobotu, kdy ještě bylo vše pořádku," uvedl vrchní inspektor Miroslav Mareš z Odboru šetření mimořádných událostí v Ústí n. L., Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Havárii vyšetřují kriminalisté z České Lípy a ústecké pracoviště Odboru šetření mimořádných událostí SŽDC v Ústí nad Labem.