„Muž z Hradce Králové jel ve směru od Železného Brodu na Tanvald na motocyklu Yamaha. Při průjezdu pravotočivé zatáčky nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze komunikace. Zřejmě se zalekl protijedoucího vozidla, které hodlalo odbočit vlevo mimo komunikaci. Motorkář začal prudce brzdit, dostal smyk a vyjel na střed vozovky. Tam přepadl přes řídítka a narazil do protijedoucího vozu Ford Sierra,“ upřesnila Ludmila Knopová, tisková mluvčí jablonecké policie.

Letos to je třetí mrtvý na této silnici. Již 6. dubna Škoda Fabia řízena mužem vietnamské národnosti doslova smetla Škodu 120, když také vyjela z dvou jízdních pruhů do protisměru. Po čelní srážce zemřel na místě šestasedmdesátiletý muž. V sobotu 10. května zemřel v tragicky pověstné zatáčce U muchomůrek. „Sedmadvacetiletý motorkář vyjel vlivem nepřiměřené rychlosti do protisměru a srazil se s protijedoucím vozidlem značky Škoda Fabia,“ uvedla k případu Ludmila Knopová. Motorkář zemřel na místě.

„Letos je počet smrtelných úrazů na této silnici fenoménem. Její stav je bezvadný, silnice ale nesplňuje normy dopravně technické, kvůli množství prudkých zatáček. Nicméně konkrétně na této silnici mají řidiči informace o zatáčce vizuelně nadstandartně podané,“ uvedl Josef Vrba, provozní náměstek libereckého Ředitelství silnic a dálnic.

Nehodám tedy nezabránilo ani výraznější značení a varování. Vina je na straně některých řidičů. „Podle předpisů má řidič přispůsobit jízdu poměrům v provozu na silnici,“ dodal Vrba. Podle jeho slov k nápravě věcí dojde, až bude silnice I/10 převedena do jiné stopy, tedy přes Rádelský most a po budoucím obchvatu Jablonce směrem na Tanvald a dále do Polska. „Postavit silnici I/10 ve stávajících místech by bylo nezaplatitelné, alespoň v současné situaci. Na trase by muselo vzniknout například několik tunelů a dalších technických staveb. Stát peníze na tuto stavbu nemá a tudíž je nedá,“ dodal Vrba.

Silnice mezi Brodem a Tanvaldem je pro zatáčky právě mezi motorkáři vyhlášena i za hranicemi republiky. Vedení města je provozem na silnici znepokojeno. Proto navrhovalo vyfrézovat v nebezpečných místech na vozovce příčné pruhy. „Minimálně by to motorkářům, kteří ohrožují ostatní, znepříjemnilo jízdu,“ uvedl Václav Horáček, starosta města. Bohužel, vyjádření ŘSD se neslo v nepříliš konkrétním duchu. Podle Josefa Jeníčka, ředitele správy Liberec je kryt vozovky v záruce. „V případě nedodržení parametrů uplatníme reklamaci,“ odpověděl. Josef Vrba tvrdí, že problém zvyšujícího se počtu nejen tragických nehod musí zajímat odborníky na vyšší úrovni.

Šanci, jak se k problému postavit, má vedení města na zítřejším Dnu s Deníkem. Pozvání přijali zástupci Policie ČR a ŘSD Liberec. Zváni jsou samozřejmě i obyvatelé.