Za první tři měsíce letošního roku na českých silnicích zahynulo pět motocyklistů a jeden řidič mopedu. Podle statistik pojišťoven není z pohledu motorkářů tragičtější období, než začátek sezony. Pojišťovny nejvíce nehod evidují právě v dubnu a květnu, následně pak v období prázdnin.

„Musím říct, že mnohem častěji, možná i pětinásobně, je motorkář v dopravní nehodě poškozeným řidičem, než viníkem nehody. Přitom nejběžnější příčinou kolize je nedání přednosti v jízdě. Výjimkou v těchto případech není přisouzení spoluviny motorkářům, ti se nejvíce prohřešují tím, že jezdí příliš rychle," říká Marek Paclík, vedoucí týmu likvidátorů škod z autopojištění Allianz, který se specializuje na nehody motocyklů.

Podle policie není Liberecko problémovou oblastí. Nehody motorkářů zaměstnávají především policisty na Jablonecku, Železnobrodsku, Loužnicku a Českolipsku. „Od začátku roku došlo na Liberecku k šesti dopravním nehodám motocyklů," sdělila Ludmila Knopová, tisková mluvčí policie a dodává: „Počet nehod pochopitelně v průběhu roku kolísá. Je to dáno našimi klimatickými podmínkami, kdy v zimním období je jezdit téměř nemožné. S přicházejícím létem se na silnicích objevuje více a více motocyklů, tím stoupá počet potenciálních nehod. Stejně tak motorkáři na začátku sezóny mají méně zkušeností s ovládáním motocyklu, rovněž nečistoty na silnicích, které zbyly po zimním posypu, jsou pro mnohé také překážkou."

Podle statistik patří motorkáři k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Střet s pevnou překážkou často končí tragicky.