Pro Milana Engela to rozhodně nebyly etapy šťastné. Začalo to v té sedmé, kdy se objevily technické problémy. „Přestalo mi to brát palivo ze zadní nádrže, odešlo relátko. Tak jsem to řešil s pomocí Davida Pabišky,“ řekl Milan po dojetí do cíle, ovšem s velkou ztrátou. „Abych vůbec dojel, musel jsem udělat takový baypass – natáhnout hadičku z přední nádrže do zadní. To samozřejmě stálo nějaký čas. Poradil jsem si, ale protrpěl jsem to. Jsem úplně vyřízený. Odešlo to asi na devadesátém kilometru a jel jsem jen na přední nádrže,“ popsal kritické momenty jablonecký borec. Několikrát zastavoval a hledal problém.

Zvládl to baypassem

„Díky baypassu jsem to v depu nějak opravil. Pomohli mi David Pabiškya a Ruda Lhotský.“ To byla slova po sedmé etapě, dlouhé 737 km. Z toho bylo 453 měřených! A jak to vypadalo v bivaku? V ohromném stanu dostal každý závodník na zem matraci s dekou, spacáky měl vlastní, dopravil mu ho pořadatel. A dva metry od sebe (covid) společně nocovali. Ráno odstartovali do osmé etapy dlouhé 709 km s 375 km speciálního testu.

Do bivaku dorazil

Jenže problémy Milana neopustily. „Dneska jsem měl stejný problém. Chyba je asi někde v elektrice.“ Opět došlo na opravy na trati, zkušenosti z minulého dne se ale hodily. A opět baypass, hadička ze zadní nádrže do přední. Ztráta tedy nebyla tak veliká, i když : „Ze začátku jsem všechny předjížděl, pak stál a všichni zase předjížděli mně.“ Ale do konce etapy se mu podařilo dojet v dobrém tempu a následně i do bivaku.

Tam se ukázalo, že problém byl v zadním čerpadle. Po druhé části maratonské etapy se pak Milan vrátil na 26. místo v celkovém pořadí. A byla před ním etapa devátá s 465 kilometry měřeného úseku. A byla to etapa, které se Milanovi Engelovi a vlastně i dalším Čechům vydařila. Martin Macík první v kamionech, Martin Prokop šestý v pořadí automobilů a Milan Engel zajel svůj nejlepší letošní výsledek.
Náročná trať mu sedla, technické problémy po výborné práci mechaniků se už neobjevily. A výsledkem bylo patnácté místo v etapě! A s ním přišel posun v celkovém pořadí na dvacáté první místo.

Jedou 600 kilometrů

Milanova slova po osmé etapě: „Jedem bomby dál,“, tentokrát seděla. A chce, aby platila až do konce Dakaru. Ve středu na závodníky čeká 583 kilometrů, z toho 342 kilometrů rychlostní zkouška. Fanoušci Dakaru drží palce, ať se českým borcům daří stejně, jako v etapě úterní.