Potvrdil, že závod je náročný a drsný, protože vede přes pět jizerskohorských rozhleden. Na start se letos postavilo, včetně závodníků v kategorii dětí, přes šest set jezdců. A počet účastníků se každým rokem navyšuje.

BUDE TO ADRENALIN

„S průběhem závodu jsme spokojení. Hlavně, když všichni dojedou v pořádku do cíle. A když bude muset sanitka vyjet, tak ať to není nic vážného, přál si Martin Bauer. Oproti letošnímu ročníku připravili pořadatelé jedinou změnu. „Letos jsme nevyjížděli tanvaldský Špičák po modré sjezdovce nahoru, ale po přístupové cestě a naopak jsme jeli po sjezdovce dolů. Závodníci si to pochvalovali. Ale musím říct, že je to šílenství v obou směrech. Autory trati jsou Petr Bažant a Michal Zavadil,“ dodal zástupce firmy Sun Disk.

Dlaskův Statek v Dolánkách u Turnova.
Řemeslníci se setkají za doprovodu kulturního programu

ZVLÁDLI TAKY KOŘENY

Nejnáročnější a extrémně těžký sjezd čekal závodníky při sjezdu ze Slovanky. „Tam jsou kořeny a skály. Nejrizikovější obecně jsou dlouhé a táhlé sjezdy, kdy to jezdci rozpálí a pak třeba nezvládnout nějakou zatáčku. Takový je například sjezd z Josefodolské přehrady do Josefova Dolu nebo z jabloneckého kolečka a také z Černé Studnice.“

KAŽDÁ RUKA JE POTŘEBA

A jak závod vznikl? Před jedenácti lety přemýšlela firma ABB o tom, co udělat pro bajkery a příznivce sportu, pohybu a cyklistiky obzvlášť. „Přišli s nápadem uspořádat tuto akci. Organizace se ujala firma Sundisk. „Dvě třetiny závodníků se k nám vrací, třetina jsou noví, kteří jedou poprvé a doufáme, že se za rok zase vrátí. S organizací pomáhala stovka lidí, jen devadesát pomocníků máme na trati. Závod připravujeme minimálně půl roku předem, abychom stihli zajistit všechna potřebná povolení například CHKO, měst nebo obcí, kudy závodníci pojedou,“ dodal k organizaci Martin Bauer.

Muzejní noc pod Ještědem 2018. Zahájení za přítomnosti prezidenta T. G. Masaryka u Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou
OBRAZEM: Muzejní noc pod Ještědem zahájil „tatíček“ Masaryk

Týden před akcí pořadatelé naváží zázemí, poslední tři dny opakovaně značí tratě. A ještě v den konání je ráno projíždějí, aby bylo všechno v pořádku.