VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na přírodních drahách čeká sáňkaře Mistrovství Evropy i světa

Jablonec n. N.– Tým sáňkařů, kteří se připravují na sezónu na přírodních drahách, se připravoval v Jizerských horách a na Smržovce

30.8.2017
SDÍLEJ:

Český tým reprezentantů, sáňkařů na přírodních drahách. Na saních z levé strany sedí: Bártová, Rýdl, Tománek, Neumann, Hašek.Foto: Tomáš Perun

Vedle členů českého týmu se přípravy zúčastnili také závodníci ze Slovenska a Polska. A místní podmínky si velmi chválili. Vedoucí českého družstva Tomáš Perun si také průběh mezinárodního soustředění chválil.

Splnila příprava vaše očekávání?
Letní soustředění zcela naplnilo moje očekávání. Především nám přálo počasí, takže jsme se mohli každý den věnovat jízdám na kolečkových saních. Během týdne jsme navštívili pět různých tratí, které jsou vhodné pro jízdu. Každá silnice má jiné parametry a dají se na ní tedy trénovat jiné dovednosti.

Na co je potřeba se v přípravě soustředit?
Někde jde především o adaptaci reprezentantů na vysoké rychlosti. Je třeba překonat strach a rychle reagovat. Jiné silnice jsou spíše technické. Tam zase ladíme techniku průjezdu zatáčkami a volbu ideální stopy pro nejrychlejší průjezd zatáčkou. Díky sponzorům se nám podařilo získat dostatek saní, aby byla příprava kvalitní. Teď už má každý reprezentant "svoje" saně. Získali jsme také saně "dvojky", na kterých se připravuje dvojice Rýdl, Tománek. Počítáme tedy, že v nadcházející zimní sezóně budeme závodit i v další kategorii, kterou jsme zatím neměli vůbec obsazenou.

Přípravu jste absolvovali „jen“ na saních?
Během týdne jsme si vyzkoušeli i jiné sporty jako například horolezectví. Lezení má s jízdou na saních mnoho společných rysů. U obou je třeba překonat strach, rychle se rozhodovat pod tlakem, soustředit se, spolupráce v týmu. Soustředění se zúčastnilo pět reprezentantů. Někteří se kvůli dlouhodobému zranění nemohli účastnit jarních tréninků, takže v technice jízdy doháněli ztrátu, kterou na kolegy nabrali. Během týdne byl vidět znatelný posun v jistotě řízení a adaptace na rychlost.

Jak se vám trénovalo se zahraničními závodníky?
Ve stejném termínu se v našem kraji sešli ještě závodníci ze Slovenska a Polska. Na tratích vhodných pro trénink jsme se střídali. Ve velkém počtu závodníků by nebylo možné zajistit kvalitní trénink.

Jaké je aktuální složení českého reprezentačního týmu?
V nadcházející zimní sezóně většina reprezentantů přestoupí z juniorské kategorie do seniorské. Zastupovat nás bude Tereza Bártová za ženy. Tomáš Hašek v mužské kategorii a na "dvojkách" již zmíněná dvojice Rýdl, Tománek. Juniorskou kategorii pak obsadí David Neumann a Karel Rejnart. Závody v seniorských kategoriích pro nás budou novinkou a na závodníky bude vytvořený velký tlak ze strany konkurence. Věřím, že se nám podaří být rovnocennými soupeři pro státy, které mají v tomto sportovním odvětví mnoholeté zkušenosti.

Které závody v sezóně budou ty „nej“?
Čeká nás náročná sezóna s mnoha dlouhými přejezdy mezi závody. Jednou ze zastávek světového poháru je také závod v Moskvě a sezóna pro tento rok vrcholí v únoru pro seniory Mistrovstvím Evropy a pro juniory Mistrovstvím světa.

Autor: Dagmar Březinová

30.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rekonstrukce haly skončila Tanvald.

Tanvald se pyšní nově zrekonstruovanou halou

Dlaskův statek

Jak se slavily Vánoce na statku. To odhalí tradiční výstava muzea v Turnově

Informační centrum nezahálí ani v zimních měsících

Jablonec nad Nisou – Jablonecké kulturní a informační centrum připravuje pro návštěvníky bohatý program i v zimním období.

Nová vyhláška vyhání opilce ze sídliště, o pár ulic dál

Jablonec n. Nisou – V Jablonci rozšířili takzvané bezalkoholové zóny. Kvůli stížnostem obyvatel.

Kraj dá firmám dva miliony na vývoj inovací

Liberecký kraj – Liberecký kraj plánuje dvanácti firmám poskytnout takzvané inovační vouchery.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT