VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Patočka si odvezl ze Slovenska vítězství

JABLONEC NAD NISOU - Jeho vozu trať na Babě vyhovovala a vyhnul se i technickým problémům. Třetí červencový víkend znamenal pro tým Karla Patočky stěhování do lomu nedaleko slovenského Pezinoku. Na Babě se jelo Mistrovství Evropy současných i historických vozů, Mistrovství Slovenska a Mistrovství České republiky moderních a historických vozů a Mistrovství Rakouska.

26.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Sedlák

Karel Patočka skončil ve své třídě M – 1600 na vynikajícím prvním místě za něž obdržel do celkového hodnocení dvacet bodů. Vyhnuly se mu technické problémy, a to přineslo kýžený úspěch.
Průběh závodu byl bez větších problémů za krásného počasí, které mu přálo. Na výkony jezdců se přišlo podívat velké množství fanoušků tohoto motoristického sportu.
„Nepamatuji si, že by na Babě někdy byla zima a ani letos to nebylo jiné, ale všichni to zvládli. Na Babu jsme jeli přes Prahu, kde jsme k nám přiložili motoristického výtvarníka a novináře Jirku Rameše. Samozřejmě, že jsme padli do pražské pasti zvané zácpa, ve které jsme setrvali dvě hodiny. Na místo jsem přijel již v pátek v hodinu po půl noci. Hrnuli jsme se na naše obvyklé místo, ale depo bylo téměř zcela zaplněné. Ještě že jsme přijeli včas, jinak nevím, kde bychom parkovali,“ popsal příjezd na místo závodu jezdec Karel Patočka.
Parkoviště závodních strojů v lomu se začalo plnit tedy ještě před příjezdem našeho závodníka už ve čtvrtek. Jednotlivé týmy se pokoušely zabrat místo, kde je alespoň chvíli stín, není daleko k vodě, na start nebo ke stánku s občerstvením. Někteří z nich byli už tak prozřetelní z minulých zkušeností se závoděním na Babě, že si s sebou dovezli bazénky. Ten jim poskytoval v neúnosném vedru alespoň průběžné chlazení. Závodníci již od začátku usilovně najížděli trať a všichni společně doufali, že se ochladí nebo snad zafouká nějaký vítr.
V noci z pátku na sobotu byly všechny prosby vyslyšeny.
„Zřejmě těch proseb bylo hodně, protože vichřice, která se přehnala kolem čtvrté ranní nad parkovištěm závodních strojů, stála za to. Kdo nevisel na stanu, jako by nebyl. Lovily se a sundávaly plachty a v sobotu ráno je zase všichni instalovali zpátky,“ popsal noční vichřici Patočka a dodal. „Závodním strojům se nestalo nic, a tak všichni mohli spokojeně vyrazit do sobotních tréninků.“
V letošním ročníku na Babě padly hned tři rekordy. První byl v převzatých závodních strojích. Celkem 175 aut. Druhým byl rekord teplotní. V sobotu na místě závodu teploměr ukázal hrozivých 41 °C ve stínu. Posledním rekordem se stal i nový traťový rekord v podání španělského jezdce Andera Vilariňa.
V průběhu prvních tréninkových jízd spousta jezdců okusila nástrahy první vracečky a minimálně trefila svodidla. Někteří závodníci si na ně i skočili a tak první trénink pro spoustu přerušení trval nadměrně dlouho. Ukončen byl okolo druhé hodiny odpoledne.
Diváci se snažili schovat aspoň pod keříky okolo trati, organizátoři závodu se stejně jako všichni potýkali s nedostatkem tekutin a jezdci se snažili co nejrychleji dostat do cíle.
„Dostat se do cíle co nejrychleji se podařilo právě našemu týmu, který na Babě zvítězil. Trať našemu vozu vyhovovala, a to i s převody druhé varianty. Třetí model převodové skříně asi už letos nepoužijeme, snad na podzim při některém z testování. Přesto se vůz na trati pohyboval průměrnou rychlostí přes 116 km/hod., a to znamenalo zrychlení oproti loňskému roku minimálně o deset vteřin,“ řekl spokojený závodník Karel Patočka a ještě dodal. „Celý minulý týden byl pro náš tým velice náročný. Ještě ve středu jsme montovali opravený motor do vozu, a protože bylo už kolem půlnoci ani jsme motor nespustili. I oprava motoru byla nad moje očekávání náročná, a také drahá. V motoru došlo k prasknutí ventilu ve drážce pro klínek, ventil spadl do válce, a co tam ztropil si ani nedovedete představit.“
Takže dvacet bodů za první místo ve třídě samozřejmě těší jak tým, tak samotného vítěze. Ten musí ještě před dalším pokračování závodů na svém voze pracovat.
„Domů jsme si opět přivezli drobnosti, které se musí předělat, abychom mohli v klidu vyrazit za dva týdny na Valašský klobúk. Teď už nezbývá, než se těšit na další ročník a doufat, že účast bude opět hojná, a také že nebude tak horko,“ doufá v úspěch v příštím roce Patočka

26.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
14

Lékaři nechtějí sloužit pohotovost. Přijdou o smlouvu, plánuje ministr

Tomáš Švagerka a Marek Pieter.

Špatná infrastruktura nás poškozuje, stěžují si firmy

Obrazem: Michael Horáček navštívil Jablonec

Jablonec nad Nisou - Kandidát na prezidenta Michal Horáček připravil pro své příznivce i širokou veřejnost adventí večer v hotelu Praha. 

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Brodem opět projde živý betlém, již sedmý rok po sobě

Železný Brod – V sobotu 16. prosince v 17 hodin se před radnicí v Brodě rozsvítí Betlémská hvězda.

Srazil dívku, od nehody ujel.Teď ho hledají policisté

Jablonec n. N. – Ve středu 6. prosince před půl osmou hodinou ráno na silnici I. třídy ulicí Pražská jel neznámý řidič ve směru do centra.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT