VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Patočka si odvezl ze Slovenska vítězství

JABLONEC NAD NISOU - Jeho vozu trať na Babě vyhovovala a vyhnul se i technickým problémům. Třetí červencový víkend znamenal pro tým Karla Patočky stěhování do lomu nedaleko slovenského Pezinoku. Na Babě se jelo Mistrovství Evropy současných i historických vozů, Mistrovství Slovenska a Mistrovství České republiky moderních a historických vozů a Mistrovství Rakouska.

26.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Sedlák

Karel Patočka skončil ve své třídě M – 1600 na vynikajícím prvním místě za něž obdržel do celkového hodnocení dvacet bodů. Vyhnuly se mu technické problémy, a to přineslo kýžený úspěch.
Průběh závodu byl bez větších problémů za krásného počasí, které mu přálo. Na výkony jezdců se přišlo podívat velké množství fanoušků tohoto motoristického sportu.
„Nepamatuji si, že by na Babě někdy byla zima a ani letos to nebylo jiné, ale všichni to zvládli. Na Babu jsme jeli přes Prahu, kde jsme k nám přiložili motoristického výtvarníka a novináře Jirku Rameše. Samozřejmě, že jsme padli do pražské pasti zvané zácpa, ve které jsme setrvali dvě hodiny. Na místo jsem přijel již v pátek v hodinu po půl noci. Hrnuli jsme se na naše obvyklé místo, ale depo bylo téměř zcela zaplněné. Ještě že jsme přijeli včas, jinak nevím, kde bychom parkovali,“ popsal příjezd na místo závodu jezdec Karel Patočka.
Parkoviště závodních strojů v lomu se začalo plnit tedy ještě před příjezdem našeho závodníka už ve čtvrtek. Jednotlivé týmy se pokoušely zabrat místo, kde je alespoň chvíli stín, není daleko k vodě, na start nebo ke stánku s občerstvením. Někteří z nich byli už tak prozřetelní z minulých zkušeností se závoděním na Babě, že si s sebou dovezli bazénky. Ten jim poskytoval v neúnosném vedru alespoň průběžné chlazení. Závodníci již od začátku usilovně najížděli trať a všichni společně doufali, že se ochladí nebo snad zafouká nějaký vítr.
V noci z pátku na sobotu byly všechny prosby vyslyšeny.
„Zřejmě těch proseb bylo hodně, protože vichřice, která se přehnala kolem čtvrté ranní nad parkovištěm závodních strojů, stála za to. Kdo nevisel na stanu, jako by nebyl. Lovily se a sundávaly plachty a v sobotu ráno je zase všichni instalovali zpátky,“ popsal noční vichřici Patočka a dodal. „Závodním strojům se nestalo nic, a tak všichni mohli spokojeně vyrazit do sobotních tréninků.“
V letošním ročníku na Babě padly hned tři rekordy. První byl v převzatých závodních strojích. Celkem 175 aut. Druhým byl rekord teplotní. V sobotu na místě závodu teploměr ukázal hrozivých 41 °C ve stínu. Posledním rekordem se stal i nový traťový rekord v podání španělského jezdce Andera Vilariňa.
V průběhu prvních tréninkových jízd spousta jezdců okusila nástrahy první vracečky a minimálně trefila svodidla. Někteří závodníci si na ně i skočili a tak první trénink pro spoustu přerušení trval nadměrně dlouho. Ukončen byl okolo druhé hodiny odpoledne.
Diváci se snažili schovat aspoň pod keříky okolo trati, organizátoři závodu se stejně jako všichni potýkali s nedostatkem tekutin a jezdci se snažili co nejrychleji dostat do cíle.
„Dostat se do cíle co nejrychleji se podařilo právě našemu týmu, který na Babě zvítězil. Trať našemu vozu vyhovovala, a to i s převody druhé varianty. Třetí model převodové skříně asi už letos nepoužijeme, snad na podzim při některém z testování. Přesto se vůz na trati pohyboval průměrnou rychlostí přes 116 km/hod., a to znamenalo zrychlení oproti loňskému roku minimálně o deset vteřin,“ řekl spokojený závodník Karel Patočka a ještě dodal. „Celý minulý týden byl pro náš tým velice náročný. Ještě ve středu jsme montovali opravený motor do vozu, a protože bylo už kolem půlnoci ani jsme motor nespustili. I oprava motoru byla nad moje očekávání náročná, a také drahá. V motoru došlo k prasknutí ventilu ve drážce pro klínek, ventil spadl do válce, a co tam ztropil si ani nedovedete představit.“
Takže dvacet bodů za první místo ve třídě samozřejmě těší jak tým, tak samotného vítěze. Ten musí ještě před dalším pokračování závodů na svém voze pracovat.
„Domů jsme si opět přivezli drobnosti, které se musí předělat, abychom mohli v klidu vyrazit za dva týdny na Valašský klobúk. Teď už nezbývá, než se těšit na další ročník a doufat, že účast bude opět hojná, a také že nebude tak horko,“ doufá v úspěch v příštím roce Patočka

26.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 37 800 Kč Mechanici a opraváři osobních automobilů SERVISNÍ MECHANIK - AUTOMECHANIK/NĚMECKO. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 37800 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: SERVISNÍ MECHANIK - AUTOMECHANIK/NĚMECKO, Práce na servisních úkonech a opravách kogeneračních jednotek (včetně motorů) pro společnost Schnell v Německu. Zodpovědnost za dodržování stanovených technologických a procesních postupů. Jedná se o práci s ubytováním, které je zabezpečené zaměstnavatelem. Zaměstnavatelem je česká firma. Nutná základní znalost německého jazyka na komunikativní úrovni. Pracovní doba: 40-60h/týden, Hlásit se emailem nebo telefonicky v době: PO-PÁ 6:00-14:30. Pracoviště: Tedom a.s., - pracoviště, Belgická, č.p. 4685, 466 05 Jablonec nad Nisou 5. Informace: Lydie Bednáriková, +420 483 363 325. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 40 000 Kč Řidiči tahačů Řidič MKD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Neurčeno, úvazek: . Mzda min. 40000 kč, mzda max. 52000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Řidič MKD, Základní + praktická škola, Praxe minimálně 0,5 roku, Řidičské oprávnění C+E, profesní průkaz, Pečlivost, důslednost, časová flexibilita, Práce ve stabilní společnosti, Vozový park DAF 105 + DAF 106, ježdění v 1 řidiči bez střídání vozidel, Zaměstnanecké výhody: služební telefon pro soukromé účely, Hlásit se telefonicky, nebo emailem v době od: 8:00-17:00 hod.. Pracoviště: Adc log, s.r.o., Krkonošská, č.p. 202, 466 06 Jablonec nad Nisou 6. Informace: Zuzana Kalousová, +420 777 911 223,777 911 222. Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 12 200 Kč Ostatní uklízeči a pomocníci Uklízeč/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: UKLÍZEČ/KA na plný i poloviční úvazek, Kontakt telefonicky nebo emailem.. Pracoviště: Petr miček-truhlárna, 468 45 Velké Hamry. Informace: Petr Miček, +420 724 092 107. Doprava a logistika - Doprava a logistika Traktorista a obsluha 15 000 Kč Traktoristé a obsluha zemědělských strojů Traktorista, obsluha vyvážecího vleku. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: TRAKTORISTA, OBSLUHA VYVÁŽECÍHO VLEKU, -práce v Libereckém kraji, 20-40h týdně, Požadavek ŘO - skupina B, T, zkušenosti s prací v lese a obsluhou lesních strojů výhodou, Náplň práce - vyvážení a přibližování dřeva v lese pomocí traktoru, navijáku a vyvážecího vleku, případné i kácení - není nutné, Zaměstnanecké výhody: flexibilní pracovní doba., Kontakt emailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Pojízdná pila s.r.o., 468 22 Železný Brod. Informace: Veronika Černá, +420 776 176 180.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výsledek 7:1 svítil na ukazateli, když rozhodčí ukončil zápas mezi áčkem Mšena a týmem Slatiňan. Domácí to měli tentokrát pod kontrolou.
6

FOTO: Mšeno A rozneslo Slatiňany. Vsítilo sedm gólů

Na hřišti soupeře ztratilo hamrovské béčko poprvé v podzimní sezóně body.
7

FOTO: Hráli jsme jako stará garda, řekl po utkání Pekelský

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na fotbalového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

Sestava si sedla, okomentoval zápas Jablonce s Příbramí Jaroslav Hrabák

Jablonec – O Příbrami se hodně mluví, hodně se o ní píše a právem. Nováček trenéra Csaplára je oživením ligy a hlavně, udivoval ofenzivním fotbalem. Určitý zlom nastal, když si pražská Slávie stáhla sprintera, střelce a nahrávače Matouška a další krutá rána přišla, když si zkušený Slepička zlomil kotník. Navíc Severočechy asi fotbalová Příbram „nemusí“, Liberec u Litavky dal domácím tři góly a teď Jablonec dokonce šest!

Odstraňování chyb mě posouvá kupředu, říká biatlonová naděje Michal Krčmář

Liberecký kraj /ROZHOVOR/ – Sedmadvacetiletý Michal Krčmář se v biatlonovém prostředí pohybuje od deseti let. Sportovec závodící za klub SKP Kornspitz Jablonec se aktuálně připravuje a hlavně těší na novou sezónu.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT