V páteční podvečer odstartovala Rally Bohemia a hned v úvodu jsou nejrychlejší dvě Škody Fabia S2000.Staroměstské náměstí v Mladé Boleslavi zažilo v pátek 11. července světovou premiéru, kdy tovární tým ŠKODA Motorsport předvedl divákům vůz ŠKODA Fabia s technikou nastupující generace soutěžních vozů R5. V rámci testu se s tímto vozem vydala na trať finská posádka Esapekka Lappi – Janne Ferm. Se startovním číslem 1 přejel startovní rampu Rally Bohemia Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem a hned v úvodní rychlostní zkoušce zajeli se svou Škodou nejrychlejší čas. Nebyli ale sami, kdo zajel skvělý čas. Zcela identický čas totiž fotobuňka na první RZ ukázala italské posádce Škody Fabia Super 2000 Scandola – D'Amore.

Přihlížejícím divákům se během startovního ceremoniálu představily i špičkové posádky MMČR, stejně jako hvězdy Rally Bohemia Legend. Jedním ze vzácných hostů, kteří mávnutím startovního praporu vyprovodili na trať soutěžní vozy, byl i Laszslo Piquet, syn mistra světa formule 1 Nelsona Piqueta. Na trať úvodní rychlostní zkoušky se vydaly i historické vozy MČR HA a Rally Bohemia Legend. Na programu první etapy je celkem pět měřených úseků o celkové délce 61 kilometrů.

Úvodní rychlostní zkouška Rally Bohemia v Mladé Boleslavi nabídla divákům atraktivní podívanou na soudobé i historické vozy v městském prostředí a zápolení soutěžních posádek sledovalo podél tratě několik tisíc diváků. Rally Bohemia dále pokračovala klasickými rychlostními zkouškami na Mladoboleslavsku, které odpoledne postihla silná průtrž mračen. Na rychlostních zkouškách Lobeč a Vinec tak bylo místy stále ještě hodně mokro a z krajnic se vytahalo bláto, které dělalo povrch rychlostní zkoušky velmi kluzkým.

Václav Pech jun. po I. etapě:„S aktuálním výsledkem jsme naprosto spokojeni. Nečekali jsme to. Dnešní den byl velmi těžký na projetí všech RZ bez jezdecké chyby. Náskok jsme ale až překvapivě dobře tvořili po dost velkých skocích. Na rychlostní zkoušce Lobeč bylo vytaháno velké množství bláta na silnici, ale měli jsme velmi dobrý rozpis a místa, kde bylo bláto, jsme měli poznačená. Na druhém průjezdu Vincem už jsme trochu ztratili, protože v rychlejších pasážích jsem se trochu bál, že budou často místa s nečistotami na trati, ale na Vinci jich naopak bylo méně, než jsem čekal."

Jan Kopecký po I. etapě:„Snažíme se jet, jak nejlépe umíme. Na první rychlostní zkoušce bylo vytaháno velké množství bláta a dost to klouzalo. Všichni jsme tam „čuchali", protože tam přilétnout naplno, nedopadlo by to dobře a skončili bychom nejspíš někde v lese. Na čtvrté rychlostní zkoušce už tolik nepršelo a bylo vidět, že když je sucho a dobrý grip, tak dokážeme s Vencou trochu jet, ale jakmile je naklouzáno, tak nám nějakým způsobem strašně ujíždí. Uvidíme, co s tím dokážeme udělat. Na zítřek se musíme dobře vyspat, to je základní věc a uvidíme ráno s počasím. Myslím si, že tratě určitě nebudou suché a v lesích a ve vyšší nadmořské výšce určitě mokro bude. Uvidíme ráno. První vložka je stejná jako v minulosti, na druhé jsou části, které jsem v životě nejel, a ani netuším, jestli se takto tahle RZ někdy jela. Hodkovice se jedou obráceně proti směru, který znám a před dvěma lety jsme tady Václavovi dali na mokru 50 vteřin. Takže je to obrovský krok, co jejich tým dokázal s autem udělat, a i Václav, jak se za tu dobu s autem sžil."

Umberto Scandola po I. etapě:„Jsme šťastní. Dnes jsme nabrali velké množství zkušeností, ale zítra je jiný den. Rychlostní zkoušky ve druhé etapě jsou velmi technické a trochu připomínají Itálii, takže čekáme a těšíme se na zítra."