VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Strmou dráhu zvládli na MS v těžké konkurenci výborně

Jablonec n.N. - K tréninkové skupině FILu (Mezinárodní sáňkařské federace) se připojili také junioři ze Smržovky, aby se stihli připravit na 10. Juniorské mistrovství světa v jízdě na saních na přírodních drahách, které se konalo v italském Latsch.

29.2.2016
SDÍLEJ:

V žákovské kategorii si vedl dobře Adam Vyšohlíd.Foto: archiv týmu

Podmínky pro trénink nebyly ani v Jižním Tyrolsku ideální. Během týdne vládlo spíše jarní počasí a trénovat proto jezdili do rakouského Umhausenu. Na závody pak už ale pořadatelé zajistili regulérní podmínky a dráha byla výborná. „Je strmá a již od startu technicky náročná. Milan Piller i Tereza Bártová se s nástrahami ostrých zatáček poprali statečně. Italští trenéři je chválili, jak zvládají jízdy, když doma nemají kde trénovat. Absence domácí přípravy se sice projevovala, nicméně jsme byli vyrovnanými soupeři státům, které do závodů světového poháru nebo MS naskočili v posledních sezónách," uvedl trenér juniorské skupiny Tomáš Perun.

Zkušeností a poznatků si tak čeští závodníci přivezli nepočítaně a věří, že nabyté dovednosti zúročí v následující sezóně. „Na úplný závěr sezóny jsme vyjeli se závodníky do čtrnácti let do rakouského St. Sebastian v Mariazell. Konaly se zde po dvouleté odmlce obnovené FIL Weldjugendspile na přírodních drahách. Pro naše žáky Adama Vyšohlída, Adama Rejnarta a Karla Rejnarta byla situace ještě o to komplikovanější, že poprvé jeli závod na dráze, která je certifikovaná pro závody světového poháru," připomenul Tomáš Perun. Naposledy trénovali před Vánoci na dráze bez mantinelů. Tréninkové jízdy i následné závodní jízdy ale závodníci zvládli bez problémů. Dobře ovšem vědí, že při letní přípravě je čeká mnoho práce, aby v příští sezóně dosáhli na hodnotnějších výsledků.

Co bylo pro vaše svěřence nejtěžší a nejnebezpečnější?

Potřeba, aby každý závodník našel hranici, kdy má svoji jízdu pod kontrolou a kdy už to je pouhý hazard. S každou jízdou byla vidět narůstající sebejistota jak našich juniorů, tak i žáků. Lehké naraženiny a modřiny nikdo ani neřešil. Pouze jednou jsme zavítali s Terezou do nemocnice, když měla na tréninku v Umhausenu nepříjemnou nehodu a nemohla hýbat rukou. Naštěstí se ukázalo, že nic nemá zlomené ani natržené. Ruku se nám podařilo dát do rána do stavu, aby mohla závodit. Zranění jsou vždy o to složitější, že léky na bolest jsou většinou na seznamu zakázaných látek a dopingové kontroly byly na denním pořádku.

Jakou rychlostí závodnících na přírodních drahách při takových závodech jezdí?

Závodníci při juniorském mistrovství světa dosahují rychlosti až osmdesát kilometrů za hodinu. Záleží na sklonu trati a na teplotách. Zmrzlá dráha je mnohem rychlejší než dráha při teplotách nad nulou.

Čemu se tedy budete v další přípravě nejvíce věnovat?

Během letní přípravy se musíme zaměřit především na sílu břišních svalů a stehen, které jsou potřeba při brzdění. Dále je třeba zapracovat na postřehu a výbušnosti. Tam máme oproti konkurenci rezervy. Zatím není jisté, jestli se nám podaří zajistit přípravu na kolečkových saních. Prostředky na jejich zakoupení zatím také nemáme.

Jaké máte tedy plány a záměry pro další sezonu?

Během jara nebo začátkem léta by se měla zopakovat propagační akce pořádaná FILem s názvem TourBus FIL, kam budeme chtít přilákat nové zájemce o jízdu na saních na přírodních drahách. Začátkem března uspořádáme představení tohoto sportu na TUL na katedře tělesné výchovy. S vedoucím studentských praxí Jaroslavem Kuprem jsme se dohodli, že navážeme spolupráci. Z řad studentů bychom chtěli získat jak nové závodníky, tak i trenéry na suchou přípravu. Potýkáme se totiž s nedostatkem personálního zabezpečení našich sportovních aktivit.

Počítáte tedy opět s nabitou závodní sezónou?

Stávající závodníky plánujeme nasadit do většiny závodů světového poháru. Juniorské mistrovství světa se příští rok koná v rumunském Vatra Dornoei. Účast je tedy do velké míry závislá na našich finančních možnostech.

A kdy budete mít svoji dráhu?

V létě máme před sebou obrovský úkol vybudovat zde dráhu. Jak se ukázalo, bez kvalitní přípravy doma nemůžeme v závodech pomýšlet na špičkové výsledky. Naše veškeré aktivity směřují k hledání sponzorů, dotačních fondů a míst, kde by závodní dráha mohla vzniknout. Nějaké tipy už máme a věříme, že se výstavba podaří dovést do zdárného konce a další zimní sezónu už budeme trénovat na „své" dráze.

Autor: Dagmar Březinová

29.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 14 000 Kč Obsluha zařízení ve slévárenství (taviči, slévači) dělník ve slévárenství. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Dělník ve slévárenství - pracovní poměr na dobu 90 dnů., - bez alergií - práce s hliníkem, zdatnost, prašné prostředí, Hlásit se osobně každé pondělí 10-12 hodin - Na Perštýně 519/9a, 460 01 Liberec. Pracoviště: Ternopstav cz s.r.o. - pracoviště, Vedlejší, č.p. 88, 466 04 Jablonec nad Nisou 4. Informace: Alena Kestlerová, +420 608 140 263. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 29 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič automobilu nad 3,5t s vlekem (ŘP C+E). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 29000 kč, mzda max. 33000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nutné je řidičské oprávnění skupiny "C" a nejlépe s "E". Nejlépe také profesní řidičské oprávnění. Jde o řízení vozidla nad 3,5t s vlekem. Je možné se domluvit a ŘP skupiny "E" dodělat. Pracovní doba je pondělí až pátek, víkendy volné. , Kontakt telefonicky na tel. 731 705 775 - telefon nebo sms.. Pracoviště: Lm transport s. r. o., 468 11 Janov nad Nisou. Informace: Jiří Langer, +420 731 705 775. Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 15 000 Kč Kuchaři (kromě šéfkuchařů). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: KUCHAŘ/KA, Zaměstnanecké výhody: ubytování, strava, Kontakt telefonicky nebo emailem.. Pracoviště: Astacus s.r.o. - pracoviště, 468 12 Bedřichov. Informace: Petr Lhoták, +420 727 808 957. Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 12 200 Kč Dělníci v oblasti výstavby budov Pomocný dělník - stavební práce. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 14400 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Pomocný dělník - stavební práce, -spolehlivost, manulání zručnost, Životopisy zasílat na email: info@gbbeads.cz. Pracoviště: G & b beads, s.r.o., Janovská, č.p. 132, 466 04 Jablonec nad Nisou 4. Informace: Zuzana Slámová, +420 483 317 929.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V derby divize C se na hřišti v jabloneckých Břízkách utkaly týmy Jiskry Mšena A a Velkých Hamrů A. Diváci viděli velmi pěkný fotbal, ve kterém šťastnější byli domácí (3:1), ale lepší fotbalově byli hosté.
14

FOTO: Výhra nás těší, ale soupeř byl dnes lepší, říká trenér Vodička

Zdeněk Nádeník.

Fotbalová tragédie v Železném Brodě. Náhle zemřel rozhodčí Zdeněk Nádeník

Sokolové v Brodě slavili dvakrát

Železný Brod – Ve slavnostní atmosféře se setkali Sokolové v Železném Brodě, a to hned při příležitosti dvou významných výročí. V rámci oslav 100 let Československa připravili slavnostní večer, který zároveň připomněl obci i devadesátileté výročí zahájení výstavby místní sokolovny.

Gymnastika už nepřibírá, chybí jí místo a trenérky

Jablonecko – O postup na blížící se Mistrovství České republiky bojovaly v jablonecké sportovní hale desítky děvčat. Gymnastky předvedly porotě to nejlepší, co měly připravené.

Vlkům se venku daří, Kolín smetli

Jablonecko – S vysokou výhrou odjížděli jablonečtí Vlci ze zápasu II. hokejové ligy v Kolíně.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT