Tuto skutečnost dokládá i chystaná novela silniční daně, kterou připravuje Ministerstvo financí České republiky. Nové znění by mělo zvýhodnit podnikatele, kteří pravidelně obnovují svůj vozový park.
Zákon o silniční dani by měl obsahovat ustanovení, která by pronikavě snížila silniční daň u nákladních aut mladších šesti let. Oproti stávající úpravě by u nákladních automobilů do šesti let stáří klesla silniční daň o 40% a u nákladních automobilů mladších než tři roky by pokles daně činil 48%. Zvýhodnění provozu „mladých“ nákladních automobilů jde ve zmíněném zákonu dokonce až tak daleko, že podnikatelé, jejichž celý vozový park nedosahuje stáří 6 let, nebudou platit žádnou silniční daň a nebudou mít povinnost předkládat k této dani daňové přiznání.
Chystaný zákon obsahuje i rozšíření daňové povinnosti. Jestliže v současné době jsou předmětem silniční daně nákladní automobily nad 12 tun, podle novely by dani podléhaly již automobily s hmotností nad 3,5 tuny, tedy např. starší dodávkové automobily.
Zákon v této podobě bude nástrojem ke splnění cílů stanovených Národním programem snižování emisí v ČR. Připravená novela zákona o silniční dani byla předložena k vnějšímu připomínkovému řízení a pokud se stihne její projednání a schválení, mohla by platit již od 1. ledna 2008.