Pivovar Rohozec například za minulý rok zvýšil produkci o dvacet devět procent. „Tak veliký nárůst je v pivní branži poměrně neobvyklý, zvlášť v současné situaci. I od začátku letošního roku mírně získáváme, než ztrácíme,“ vysvětlil František Jungmann, ředitel Pivovaru Rohozec.

Podobné zkušenosti má i pivovar Svijany. „Počítáme také s mírným nárůstem produkce, minimálně na stejných hodnotách jako v minulém roce,“ sdělil František Horák, člen představenstva pivovaru.

Oba pivovary mají stejné majitele, proto si nekonkurují v pravém smyslu slova. „Svijany jsou dnes větší značkou, Rohozec doplňuje trh zase pivem jiného charakteru,“ doplnil Horák. Rohozecký pivovar expanduje i za hranice republiky, dobrý zvuk má ve Skandinávii, hlavní gró importu však leží u nejbližších sousedů. „Zvláště dobrou pozici máme v příhraničních částech Polska. Zajímavě se daří rozjezd spolupráce s Ruskem a Španělskem,“ upřesnil Jungmann.

Propad cítí rohozecký pivovar jen ve vývozu do Anglie. „Od začátku roku tam nemáme žádnou objednávku. Nejvíce se na situaci podepsal strmý propad kurzu libry,“ míní Jungmann. Na druhé straně jej těší, že pivo z Rohozce získává stále nové obdivovatele a sbírá ceny v degustačních soutěžích. Od roku 2006 získalo zdejší pivo několik ocenění.

Představili „zdravé“ a lehké pivo
Některá z rohozeckých piv se stala Pivem České republiky, bodují i v další soutěži Česká pivní pečeť. Samo vedení pivovaru cítí úspěch s uvedením řezaného piva na tuzemský trh.

„Tím jsme vyplnili mezeru na trhu, již dnes řezané pivo pokrývá více než patnáct procent naší produkce,“ uvedl Jungmann. A právě speciálními pivy mohou malé pivovary konkurovat gigantům.

Jedním ze speciálů rohozeckého pivovaru je nově lehké pivo Skaláczech. „Je určeno lidem zaměřeným na zdravý životní styl, a na exporty do Skandinávie. Již stačil získat druhé místo v letošním kole soutěže Česká pivní pečeť,“ přiblížil Jungmann.

Ten zároveň potvrdil, že nejsilnější pozici má pivovar v Libereckém kraji. „Ale dobře se prodáváme i na Ústecku a Královéhradecku,“ doplnil ředitel. Do zahraničí odchází zhruba šestnáct procent produkce pivovaru.

Pivovar Rohozec v dobách největší slávy vařil až sto tisíc hektolitrů piva. Začátkem devadesátých let byl vydražen. Tehdejší majitel přivedl pivovar až do konkurzu. „Hlavně, že se pivo stále vařilo. Díky tomu bylo na co navazovat,“ dodal František Jungmann.

V roce 2008 pivovar prodal více než padesát tři tisíce hektolitrů piva.