„Nikdo přesně nevíme, jaký dopad budou mít všechna přijatá vládní opatření na ekonomiku, ale otevření autobazarů a autosalonů je první důležitý krok k rozhýbání trhu,“ říká Marek Knieža, ředitel společnosti Tipcars, která zprostředkovává prodej ojetých i nových vozů jak mezi autobazary a zájemci o auta, tak i napřímo mezi lidmi navzájem.

On-line reportáž ke koronaviru najdete ZDE

 „Hranice jsou uzavřené pro všechny občany republiky a uvidíme, jak dlouho to ještě bude trvat. Firmy, které se zabývají dovozem aut, však hlásají na svých stránkách, že dovoz vozů není přerušen.

Situace je trochu komplikovaná, ale dovoz vozidel opravdu stále pokračuje, některé firmy zajišťují i dezinfekci ozonovým čištěním interiéru,“ přiblížil aktuální stav ředitel společnosti Tipcars.

Otázkou zůstává, zda se ale dovoz automobilů v současné době vyplácí. „Došlo totiž k významné změně kurzu koruny k euru – z únorových 24,70 na dnešních 27,70, což jednoznačně ovlivňuje pořizovací cenu směrem nahoru.

Dle informací od některých prodejců je nyní spíše příznivá situace pro vývoz vozidel do zahraničí a opravdu je mnoho zahraničních klientů, kteří neváhají si u nás nyní pořídit málo jetý roční automobil,“ vypočítává poznatky, které se váží k aktuálnímu stavu, Marek Knieža.

 

Lidé koupi auta odsunou

Odborníci teď předpokládají značný pokles objemu prodeje nových vozů, což Marek Knieža potvrzuje. „Prvním faktorem, který to ovlivní, bylo zastavení výroby. A tím druhým podstatným je nejistota. Mnoho lidí se ocitlo doma bez příjmů nebo jen s určitým procentem ze mzdy a rozhodnutí o koupi nového vozidla bude odsouváno. Spíše se teď budou šetřit peníze, než uvažovat o investici do nového vozidla. Lidé, kteří jsou na tom ekonomicky dobře, si ponechají stávající funkční vozidlo a ti, kteří na tom jsou hůř, tak se určitě budou aut zbavovat, aby získali peníze na běžné výdaje. Proto tato doba bude příznivá pro výkup vozidel a taktéž nahrává levnějším kvalitním ojetinám,“ předpovídá ředitel společnosti Tipcars

A jak svým klientům může pomoci společnost, která má zájem na tom, aby se trh s ojetými vozy vrátil přinejmenším do zajetých kolejí? „TipCars se rozhodl pro individuální přístup v pomoci klientům, jelikož vycházíme z toho, že každý náš klient je jiný a každý potřebuje pro rozhýbání svého byznysu něco jiného. Pro některé klienty mají význam PR články, pro další bannerová reklama a pro ostatní zvýrazněná inzerce a podobně. Díky osobnímu kontaktu s každým prodejcem skrze naše obchodní poradce jasně víme, co komu nabídnout a jak koho podpořit,“ uzavírá ředitel silné zprostředkovatelské společnosti.