Pivo si získává oblibu nejenom u místních obyvatel, ale i u turistů. Již mnoho sezónních kiosků a nejen v Českém ráji čepuje Rohozec.

Povědomí o produktech marketingově podporují také svým občasníkem s názvem Skaláček, který začal pivovar vydávat. V žádném případě není jen o pivu. Přináší informace ze života okolo Rohozeckého piva.

K tradicím patří Slavnosti piva Skalák. Na těch dvanáctých v řadě, které se konaly letos 20. června, přišlo do pivovaru více než tři tisíce lidí. Při oslavě začátku léta se vypilo sto sudů piva.

Nezapomínají na partnery a další akce

K létu se Rohozečtí vrátí ještě jednou. 19. září startuje od 11 hodin na náměstí Českého ráje v Turnově Rohozecké loučení s létem. „V pohodě mohou zájemci popít celý sortiment našeho piva,“ zve František Jungmann na akci.

Pivovar Rohozec spolupracuje s Jabloneckým Deníkem při anketní soutěži čtenářů FORTUNA LIGA. A to se rozšíří i do dalších regionů. O spolupráci se již hlásí Boleslavský Deník a Mělnický Deník.

Aktivně podporují dobrovolné hasiče v regionu a jsou partnery na jejich soutěžích. Jmenujme například Jizerskou ligu a Podkozákovskou ligu.

Významnými partnery jsou pak fotbalisté. „Spolu s Okresním fotbalovým svazem Semily organizujeme soutěž slušnosti s názvem FAIR PLAY, tedy fotbal bez žlutých a červených karet,“ vysvětlil ředitel pivovaru Rohozec František Jungmann.

Zachutnalo také zahraniční klientele

Rohozecké pivo se vyváží již tradičně do Polska, Finska, Švédska a Austrálie, v letošním létě se začalo pít i ve Španělsku, v San Sebastianu a okolí.

Dále se slibně rozvíjejí prodeje v Rusku, v Saint Peterburku, kde se Rohozecké pivo prodává pod značkou Pražský most. „Název je odvozen podle pražské restaurace v Betlémské ulici, která je proslulá u ruské klientely. A ti pak chtějí toto pivo i doma,“ vysvětluje ředitel.



Etiketovací stroj v Pivovaru Rohozec.

Výsledky prodeje mluví samy za sebe

Dlouho by se dalo popisovat, jaké že je opravdu dobré pivo. Dá se mluvit o jednotlivých analytických či chuťových parametrech a o individuálním přístupu každého jednotlivce.

Pivovarští z Rohozce tvrdí, že opravdu dobré pivo je hlavně takové, co pobízí k dalšímu napití. „A tím pivo z Rohozce určitě je, protože zájem o něj stále roste,“ říká ředitel pivovaru.

Svědčí o tom výsledky prodeje. Loni opustilo pivovar 53 652 hektolitrů piva, což bylo o 29% více než v předcházejícím roce. Strmě stoupající křivka prodeje se zmírnila, ale rozhodně nezastavila.

„Za prvních sedm měsíců letošního roku máme nárůst oproti loňsku o 12 %. Předpokládáme prodej celkem asi 60 000 hektolitrů za celý rok 2009,“ míní ředitel Jungmann.

ÚSPĚCHY V DEGUSTAČNÍCH SOUTĚŽÍCH V ROCE 2008
Česká pivní pečeť 2008 – 2. místo Skalák 13% světlý
Pivo České republiky 2008 – 3. místo Skalák 11% řezaný
Dočesná 2008 – 2. místo Skalák 11% řezaný
Dočesná 2008 – 3. místo Skalák 13% světlý
Pivo roku 2008 – 1. místo Skalák 11% řezaný

ÚSPĚCHY V DEGUSTAČNÍCH SOUTĚŽÍCH V ROCE 2009
Česká pivní pečeť 2009 – 2. místo Skalák lehké pivo
Pivo České republiky 2009 – 1. místo Skalák lehké pivo
Výrobek Libereckého kraje 2009 – Skalák lehké pivo
Na fotogalerii a video
z 12. Slavností piva Skalák se podívejte
ZDE