„Tramvaj stála od roku 1968 na zahrádce v Hanychově jako zahradní altán. Tento unikát vyměnili s jejím majitelem členové Boveraclubu za stavební buňku,“ uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku města Liberce Martina Poršová.
Historickou tramvaj dopravili s pomocí autojeřábu členové klubu do tramvajové vozovny. „Nejdříve z ní odmontujeme věci, které sem nepatří a následovně posoudíme její technický stav, a podle něj budeme pokračovat dál v případné renovaci,“ konstatoval za Boveraclub Tomáš Krebs.
Tramvaj byla vyrobena přímo pro Liberec v roce 1930 a do města dorazila jako poslední ze série sedmi vozidel vyrobených ve vagónce v České Lípě v rozmezí tří let. S cestujícími byla v provozu až do roku 1966 a posléze sloužila ještě dva roky jako pracovní.
V roce 1958 byla rekonstruována, přičemž se změnil mírně její vzhled – místo čtyř oken s ventilačkami na bocích získala tři velká. Klasické podélné dřevěné lavice jí ale zůstaly. Pamatuje nejen jízdy okolo radnice či divadla, ale i trať do Rochlice a Růžodolu. Vzhledem ke svému věku se ještě stihla projet do Hanychova ze Soukenného náměstí ulicí Barvířskou, Orlí a Františkovskou.
Tento historický unikát si budou moci lidé prohlédnout při dnech otevřených dveří nebo jiných akcích dopravního podniku.