Best of Blues, Rock, Spanish & Funk Music. Špičkový kytarista Javier Vargas se špičkovou kapelou zahraje v jabloneckém Klubu Na Rampě ve středu od 20.00.

Vargas hraje například s Jackem Brucem, Glennem Hughsem, nebo Carlosem Santanou… Ostatně i životopis má velmi zajímavý.

Šedesátá léta

Javier Vargas se narodil v Madridu. Když mu bylo 9 let, s rodiči se kvůli španělské občanské válce přestěhovali do Agentiny. Žili v Mendoze, San Luis, Buenos Aires a také v Mar del Plata, kde začal hrát na kytaru a s dalšími mladíky hrávali po garážích. Kromě hodin kytary se vzdělával v místních bluesových klubech. První španělskou kytaru s nylonovými strunami dostal jako dárek od svého otce a již ve dvanácti letech začal hrát na svou první elektrickou kytaru.
Hvězdy, které v té době době přinesly nový hudební směr, Javiera ovlivnily natolik, že se rozhodl věnovat kytaře profesionálně.

Sedmdesátá léta

Po té, co se jeho rodina odstěhovala do Venezuely, Javier sbalil svou kytaru a odjel do Spojených Států studovat hru na kytaru na univerzitě. Bydlel v Nashvillu, Tennessee a Los Angeles, kde hrával v klubech a také pracoval jako nájemný doprovodný kytarista. Každý večer hrával s muzikanty z různých zemí a setkával se s umělci jako Alvin Lee, Roy Buchanan, Canned Heat a dalšími.

Při návštěvě své rodiny ve Španělsku v roce 1972 byl najat na zaoceánskou loď plující z přístavu Vigo (Španělsko), přes Southampton (VB), pokračující přes karibskou oblast se zastávkami v Arubě, Jamajce, Curacao, apod.

Každý večer se na palubě konaly jam sessions a pro Javiera se tak stala plavba nejen dobrou zkušeností, ale i inspirací a ochutnávkou dalších směrů jako je například jamajské reggae.

Osmdesátá léta

Vargas se vrátil do Španělska, kde působil s úspěšnými španělskými hudebníky jako Miguel Rios, kapelami jako La Orquesta Mondragón a spolupracoval s mnoha dalšími muzikanty a skladateli.

Během celé dekády působil v londýnských klubech, posléze jako doprovodný kytarista v Paříži a s kolegou Rayem Gomézem hrávali v newyorských jazz and blues klubech.

Na konci osmdesátých let, po působení v několika kapelách, začal Javier pracovat na svém vlastním projektu.

Desadesátá léta

V roce 1991 se Vargas vydal na svojí vlastní dráhu a založil Vargas Blues Band.

První album s názvem All Around Blues vydali ve stejném roce a mimo jiné na něm spolupracovali Elena Figueroa a Philip Guttman. Druhou desku Madrid-Memphis vydali v roce 1992 ve spolupráci s muzikanty jako Carey Bell, Louisiana Red, kytarista Rafael Riqueni, a zpěváci Philip Guttman and Jeff Espinoza.

Album Blues Latino vyšlo ve Španělsku v roce 1994 za přispění mezinárodně uznávaných umělců: Chris Rea, Junior Wells, Flaco Jimenez and Andres Calamaro.
Javier Vargas je také autorem skladby Blues Latino na světoznámém albu Carlose Santany - Santana Brothers. V září stejného roku vyrazila kapela na své první turné do Argentiny, kde sklidili obrovský úspěch.

Jejich čtvrté album Texas Tango vzniklo ve spolupráci s Double Trouble, dále s Larrym T. Thurstonem and Prestonem Shannonem. Album produkoval Jim Gaines a vyšlo na konci roku 1995 v různých zemích světa.

V červenci roku 1996 pozval Javiera Vargase slavný Carlos Santana, aby si s ním zahrál dvě skladby na jeho koncertě v pařížském Zenithu.

Vášnivé a procítěné pojetí kytarového dua dostalo publikum na kolena. Santana poté pozval Javiera Vargase spolu s kubánským zpěvákem Davidem Montesem na společná vystoupení v Madridu a Paříži, která sklidila stejný úspěch a Vargas pak ještě hostoval na Santanově turné Supernatural v roce 2000.

Páté album

V roce 1997 vyšlo Vargasovo páté album Gypsy Boogie. Na madridském natáčení se podíleli mistři flamenca jako Raimundo Amador, Carles Benavent, La Chonchi a opět skvělý kubánský zpěvák David Montes. V Memphisu to byli blues-soul-rockoví umělci jako Chester Thomson, Loonie Brooks, Larry McCray, Little Jimmy King, David Allen and Larry Graham.

Basista Larry Graham představil Javiera Vargase Princovi během Jam of the Year turné v prosinci 1998, a Prince Javiera pozval na jam session přímo na koncertě.
Šestou desku Feedback Bluestrology (1998) nahrál v Hook End studiu v Anglii v koprodukci s Ianem Taylorem. Na albu také spolupracovali kolegové z Memphisu Steve Potts, Dave Smith, Ernest Williamson, Bobby Alexander and David Montes. Bluestrology bylo znovu vydáno jako sólové album v lednu 2000.

Poprvé živě

První živé vystoupení Vargas Blues Band se konalo v listopadu 1999. Byly odehrány dva skvělé koncerty v Buddy Guy´s Legends Club v Chicagu s významnými hosty jako Larry McCray, Sugar Blue, zpěvačka Elena Anduja, Juan Gómez Chicuelo, argentinský harmonikář Jorge Lema, perkusista Gino Pavone a další flamenco zpěvačka Marchena.

V prosinci Javiera Vargase pozvala texaská kytarová legenda Chris Duarte, aby si spolu zahráli ve stejném klubu. Obě setkání byla nahrána pod producentským dohledem Iana Taylora a živé album Madrid-Chicago Live bylo vydáno v květnu 2000.

Nové tisíciletí

Chill Latin Blues, první čistě instrumentální album kapely Vargas Blues Band vyšlo v roce 2003. Hlavními protagonisty desky jsou především sám Javier Vargas, jeho kytara a spojení hudebních vlivů: Drum & Bass, Acid Jazz, African & Latin Rhythms, Hip-Hop, Spanish Guitar, atd.

Následující komentář na adresu Javiera Vargase a jeho alb pronesl Santana při jeho návštěvě Madridu:
„Vargas je jako duha, má v sobě všechny barvy a cítí stejnou vášeň jako já při vnímání světa, nejen španělské hudby nebo blues. Má před sebou skvělou a plodnou budoucnost. Je jen velmi málo hudebníků, kteří dokáží oslovit všechny posluchače…“

V září 2004 odletěl Javier Vargas zpět do Memphis za přípravou nového projektu, pro nějž bylo vybráno studio Ardent, zvukový mistr John Hampton a řada špičkových muzikantů z Tennessee: bubeník Steve Potts, basista David Smith, klávesista Earnest Williamson a další vynikající klávesista Reese Wynans z kapely Double Trouble.

Řady těchto skvělých účinkujících se rozrostly i díky více natáčecím místům a posluchači si tak mohli vychutnat umělce jako Alex Ligertwood; Jack Bruce ve skladbě Pretty Blue; Glenn Hughes v Sad Eyes; Devon Allman ve třech písních předvádějící talent zděděný po svém otci; Elliott Murphy v Deep Blue a mnoho dalších španělských umělců.

Album s názvem Love, Union, Peace vyšlo koncem března 2005 s 10 procítěnými skladbami a již dříve nahranými Magic of the Gods (nová verze s Devonem Allmanem) a God Give me Strength (instrumentální verze Burta Bachracha a Elvise Costella).

Vargas Blues Band pravidelně hraje na světových a evropských festivalech a pořádá turné. Vždy s obrovským úspěchem. Splňuje požadavky všech typů posluchačů.