Jak jste se o projektu Pomáhejme uměním dozvěděl?
Přišla za mnou Jana Pokorná, autorka tohoto projektu a členka souboru divadla Františka Xavera Šaldy, a nabídla mi možnost přispět svou prací. Nápad mě ihned nadchl, protože jsem na tomto oddělení sám měl jednoho rodinného příslušníka.

Co mohou pacienti i návštěvníci v prostorách oddělení následné péče vidět?
Výstava zachycuje přípravu inscenace Národního divadla v Brně, opery Carmen, kterou režíroval Tomáš Pilař. Na snímcích fotografa Marka Olbrzymka je vidět cesta výroby kostýmu od návrhu až po finální podobu dokumentovaná mými návrhy. Tyto kostýmy jsou speciální například jedinečnými látkami či originálními španělskými šperky, které jsem pro inscenaci navrhl.

Divadlo bylo vaším snem od mládí?
Od dětství jsem rád kreslil a vymýšlel příběhy. S nápadem studovat scénografii přišla moje učitelka na základní umělecké škole. K divadlu jsem se dostal skrze muzikál. Postupně jsem zjišťoval, že existuje i opera, činohra či balet. A poté jsem se začal připravovat na studium na DAMU pod vedením malířky Věry Ničové. Dodnes mě baví dodávat příběhu vizuální stránku.

Jak dlouho trvá výroba jediného kostýmu?
V prvním kroku mě osloví režisér. Společně přemýšlíme nad koncepcí a nápady, které chceme do inscenace promítnout. Například u opery si přečtu libreto a poslechnu si hudbu. Důležité je i seznámení s herci, snažím se jim vždy kostým udělat "na tělo". Pokaždé si musím rovněž dobře nastudovat dobu, ve které se příběh odehrává.

Co je na tvorbě kostýmu nejtěžší?
Nejsložitější jsou kostýmy u představení, kde je hodně převleků. Tam musím v kostýmech vytvořit nějaký řád, aby nevznikl při hře zmatek a všichni věděli, co má zrovna přijít na scénu.

Pracoval jste v zahraničí, je to vaše dosavadní největší zkušenost?
V současnosti jsou pro mě zkušenosti z českého prostředí stejně důležité jako zahraniční. Záběr je opravdu široký, pracoval jsem ve většině českých divadel. V zahraničí jsem spolupracoval jako asistent s kostýmní výtvarnicí Sue Willmington v Royal Albert Hall v Londýně na muzikálu Show Boat či jako druhý asistent s Peterem Davisonem ve Vídni na muzikálu Rebecca.

Jaké projekty vás nyní čekají?
Nejbližším projektem je muzikál Marilyn Monroe v Plzni, kde pracuji na scéně i kostýmech. Poté například světová premiéra opery Jakuba Jana Ryby. Je toho opravdu hodně.