Celkem 69 filmů se sportovní tématikou mohou zhlédnout diváci během mezinárodního festivalu Sportfilm, který začal včera a maraton filmů potrvá do čtvrtka 25. září. Festival se v Liberci koná už pojedenácté.

Filmy se promítají v Galerii U Rytíře
Tak, jako každý tok, i letos zhlédnou zájemci všechny soutěžní snímky zdarma.
Filmy se promítají v Galerii u Rytíře pod libereckou radnicí. Součástí doprovodného programu je autogramiáda a beseda s českým olympionikem Ondřejem Synkem a závody na veslařském simulátoru.

Dvacet šest promítaných snímků je soutěžních a uchází se o ocenění ve čtyřech kategoriích – dokument, reportáž, sportovní osobnosti a metodické snímky.

Ty nejlepší vybírala devítičlenná porota
„Jsme hrdí na složení poroty,“ řekl za pořadatele Okresní organizaci ČSTV Vladimír Boháč. “Jejími členy jsou fundované a uznávané osobnosti v oboru. Například František Pojdl – nestor sportovní režie v České televizi nebo režisér Otakar Kosek, autor několika dílů z dlouhodobého cyklu Sláva vítězům, kterého televizní diváci mimochodem nyní znají jako režiséra oblíbeného seriálu Ulice,“ dodal.

Rozhodnutí poroty bude letos netradičně vyhlášeno již v průběhu festivalu. Ceny budou předány v přímém přenosu České televize na sportovním kanále ČT 24. Ceremoniál se odehraje v první přestávce hokejového utkání Bílých Tygrů s Vítkovicemi v úterý 23. září v liberecké Tipsport Aréně.

Vítězné snímky se na přelomu října a listopadu budou ucházet o mety nejvyšší na každoročním finále SPORT FILM Ficts World Challenge v italském Miláně.

V roce 2002 toto světové finále v kategorii dokument vyhrál z libereckého Sportfilmu nominovaný film A víra má mě uzdraví režiséra Karla Jonáka o hokejistovi Dukly Jihlava Pavlu Zelenkovi.

Letos poprvé získal liberecký Sportfilm podporu fondu solidarity Mezinárodního olympijského výboru. Tradičně se koná pod patronací Českého olympijského výboru a jeho partnery jsou Liberecký kraj a město Liberec.

„Za shlédnutí stojí zejména dokument Mexická rapsodie, který oslavuje české olympijské úspěchy v roce 1968 v kontextu politické situace té doby,“ upozornil Vladimír Boháč.