„Letošní zima, i když teprve začíná, se zdá být dobrá. O vánočních svátcích jsme zaznamenali nárůst návštěvníků až o pětadvacet procent, potvrdil vedoucí provozu plaveckého bazénu Jan Lála.

I když toto období není v provozu bazénu nic mimořádného, díky letošnímu nedostatku sněhu byl počet návštěvníků opravdu výjimečný. Hlavně oba dny před Silvestrem, jak potvrdil Jan Lála, nebylo už ani místečko volné.

Mezi spokojené zákazníky patřil Marek Adamíra. „Bazén jsem o Vánocích navštívil dvakrát a se službami jsem byl spokojený. Když není sníh, je dobré, že v Jablonci takové zařízení funguje."

Při takovém počtu plavců je potřeba o to víc myslet na jejich bezpečnost. „Plavčíci jsou ve službě dva. Jeden hlídá velký a dětský bazén a dojezd červeného tobogánu, druhý sleduje bazén atrakcí a vířivky, včetně dojezdu žlutého tobogánu. Samozřejmě, že spolu spolupracují," vylíčil vedoucí provozu.

Kolaps se nekonal

Dodal ale s nadsázkou, že pokud je bazén plný tak, jako byl o letošních Vánocích, nic se nestává, lidé totiž ani nemají kam upadnout. Když je ale naopak bazén volnější, mají sice příjemný pocit, ale chtějí využít všechen prostor a začínají méně myslet na svoji bezpečnost. Úraz o Vánocích, ale ani v nejbližší minulosti, v jabloneckém bazénu žádný nezaznamenali. Neslyšeli ani žádné stížnosti a připomínky na provoz.

„Maximální kapacita bazénu je tři sta dvacet lidí. Ty jsme schopni po otevření a obsazení pokladny dvěma pokladními vpustit do prostoru během tři čtvrtě hodiny. Základní vstupné je na hodinu a půl. Zatím jsme neřešili žádný kolaps. Personál obsloužil všechny příchozí v pohodě," potvrdil Lála.

Zvýšený nápor pocítili na konci roku nejen zaměstnanci, ale i celá budova.

Jen devětadvacátého prosince dosáhl počet návštěvníků tisíc tři sta, následující den přišlo ještě o stovku zájemců o plavání víc.

Klientů přibývá

Za uplynulým rokem se Jan Lála ohlíží s optimismem. Návštěvnost se stále zvyšuje. V roce 2011 si našlo do bazénu cestu sto čtyřicet jeden tisíc lidí, další rok o tři sta více. Ale rok 2013 předčil očekávání. Bazén poskytl služby sto padesáti tisícům návštěvníků z řad veřejnosti.

„Narůstající počet klientů v loňském roce jsme podpořili mnoha dobrými marketingovými kroky. Patřily k ním třeba slevové balíčky na známém portálu hromadných nákupů. Jen díky nim bylo prodáno sedmdesát čtyři tisíc vstupenek, zakončil bilanci vedoucí provozu jabloneckého bazénu Jan Lála. Na tento rok také chystají překvapení.

Autor: Dagmar Březinová