Svézt se v něm mohou lidé, kteří využívají linku č. 41. Ta je součástí náhradní autobusové dopravy pro lokalitu Nová Ruda, než se zprovozní tramvaje.Autobus je ale do Liberce zapůjčen pouze na testování. „Jsme první město v České republice, kde se tento typ autobusu zkouší," říká mluvčí DPMLJ Martina Poršová. Pro Liberec to není nic výjimečného. Kvůli podhorskému terénu se tu často zkouší nové prototypy vozů. To je případ i zeleného autobusu od francouzského výrobce.

„Testujeme jeho jízdní a užitné vlastnosti ve vztahu k cestujícím a vlastnímu provozu na méně zatížených linkách," vysvětluje dopravní ředitel Oskar Zappe.

„Autobus je široký pouze 2,33 metry a je dobře ovladatelný díky vnějšímu poloměru zatáčení 8,170 metrů." Autobus je tak ideální do hůře dostupných oblastí, kde není možné zabezpečit obsluhu standardními, tedy širšími vozidly. Přesto dopravní podnik o jeho koupi neuvažuje.

„Teď ho až do 11. prosince zkušebně nasazujeme na Novou Rudu. Až skončí výluka tramvají, tak bychom pro něj uplatnění neměli. Má sice zajímavé technické parametry, ale zatím nám stačí naše autobusy. Ale nevylučuji, že v budoucnu to může být jinak," vysvětlil hlavní důvody Oskar Zappe.