Objízdná trasa vede právě nádvořím bývalé továrny na koberce. Potrvá až do 7. listopadu. Pak se mají autobusy, které během roční rekonstrukce trati nahrazují tramvaje, vrátit zase zpět.

Útrapy cestujících ale ani řidičů mnohdy zastaralých kloubových autobusů tím ovšem zdaleka neskončí. Práce pokračují pomalu, navíc v brzkých dnech hrozí, že je zastaví zimní počasí.

Celá rekonstrukce trati za bezmála 300 milionů korun přitom musí podle smlouvy skončit na den přesně 14. dubna. „Od poloviny dubna se tramvaje musí vrátit na trať," slibuje ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Luboš Wejnar.

Stížnosti, které se od cestujících dnes a denně sypou na hlavu dopravního podniku, ale podle jeho technického ředitele Ludvíka Lavičky nejsou oprávněné. „Veškeré uzavírky jsou záležitost dodavatele, nikoliv investora," upozorňuje. Podotýká zároveň, že rekonstrukci tramvajové trati ztěžuje skutečnost, že zároveň s ní probíhá i oprava souběžné silnice I/14. A tak dopravní komplikace pociťují nejen cestující MHD, ale i ostatní motoristé a samozřejmě i obyvatelé Vratislavic.

„Je pochopitelné, že náhradní doprava provoz ještě brzdí, ale s tím se při tak náročné rekonstrukci musí počítat. V určitých úsecích je silnice kvůli stavbě uzavřena, musí se hledat kompromisy," vysvětluje technický ředitel.