Celý měsíc měli lidé možnost se vyjádřit jak na webu města, tak fyzicky vyplněním anketního lístku v samotném informačním centru. Ankety se zúčastnilo 134 lidí a odevzdali 644 spokojených a 22 nespokojených odpovědí.

Lidé se vyjadřovali k šesti otázkám umístění a dostupnost, dispoziční uspořádání, úřední doba, rozsah poskytovaných služeb, způsob vyřízení požadavku a celkový dojem z prostor informačního střediska. „Anketu jsme vyhlásili proto, abychom zjistili, co si občané o novém informačním středisku myslí, zda jsou spokojeni a co naopak postrádají, a mohli na jejich požadavky reagovat," vysvětlil tajemník magistrátu Marek Řeháček. Vedle snadno napravitelných věcí, jako například odkládací místo na deštníky, se našla i řada podnětů, kterými je potřeba se zabývat.

Budou se rozšiřovat úřední hodiny?

V komentářích lidé často zmiňovali možnost rozšíření úředních hodin na celém magistrátu. „Je to opravdu námět, který musíme vyhodnotit velmi pečlivě. Rozšíření úředních hodin na celý týden se v úřadovně magistrátu v Komenského ulici osvědčilo a veřejnost by to uvítala i na radnici. Pravda je, že se musí zohlednit nutné služební pochůzky, zastupitelnost, ale i možné zvýšené náklady. Každopádně jde o věc, která byla v anketě zmiňována poměrně často a rozhodně ji nechci jen tak založit," přiblížil Řeháček.

Lidé se pozastavovali i nad počtem přepážek. V informačním středisku je v současné době umístěno 6 přepážek, obsazeny jsou však jen tři. V budoucnu se totiž počítá s rozšířením služeb a s přesunem některých dalších agend.

Jak na radnici s kočárkem

Zejména rodiče malých dětí v několika případech poukazovali na nepohodlný přístup s kočárkem. „Historický charakter budovy radnice do jisté míry limituje naše možnosti," vysvětlil Marek Řeháček. „Přístup pro rodiče nebo imobilní občany do prostor informačního střediska je možný dveřmi přímo z náměstí. Pokud si potřebují vyřídit něco ve vyšších patrech radnice, musí využít vstupu od kina Radnice, kde je výtah. Pravda je, že kočárek pro dvojčata se do radnice dostane jen obtížně," konstatoval. V budově magistrátu v ulici Komenského, kde se vyřizují osobní doklady je situace jednodušší, tam je úřad na miminka připraven a například i vybaven přebalovacími pulty.

Vyhodnocení ankety

„Celkem jsme zaznamenali 43 podnětů. Největší počet podnětů se týkal prodloužení pracovní doby informačního centra (celkem 11), dále by se občanům líbilo, kdyby zde byly poskytovány i turistické informace (celkem 4), problémové je, dle občanů, dlouhé čekání na pytle sloužící k uložení komunálního odpadu (celkem 4). Další podněty byly technického rázu jako například rozšíření služeb infocentra, umístění vyvolávacího sytému, možnost uložení deštníků, kol, kočárků. Dále bylo například požadováno větší množství psacích pultů, možnost připojení k internetu atp. Dvakrát občané nabádali obsluhu k větší vstřícnosti" shrnuje Martin Oklamčák, vedoucí oddělení interního auditu a stížností jabloneckého magistrátu, který anketu vyhodnocoval.