Během října byla kompletně zbourána mezistanice lanovky na Růžové hoře a nyní se zde budují základy pro nový objekt. „Vyroste na stejném místě a ve shodném rozsahu. Budovu má tvořit ocelová a monolitická část. Stavba stanice potrvá celý příští rok," informovala Vladimíra Baťková ze společnosti BAK Trutnov.

Pilně se v těchto dnech pracuje na vrcholu Sněžky. Dělníci využívají krásného počasí nad inverzní oblačností a pracují na ocelové konstrukci, která je téměř hotova. Kompletně je podle slov Baťkové už instalována technologie lanové dráhy, dodaná firmou Leitner.

„Nyní budou muset tuto techniku zástupci společnosti ochránit před nepřízní počasí a řádně zazimovat. Každý den na vrcholu pracuje kolem třiceti lidí, zhruba patnáct dalších je zainteresováno na přepravě materiálu helikoptérami. Většina zaměstnanců chodí denně z Růžové hory na vrchol pěšky, jinak by se tam nedostali. Povolení, tedy výjimku k výjezdu automobily, máme od ochranářů přírody uděleno jen na Růžovou horu, dál musíme po svých," poznamenala Baťková.

Staví bez potíží

Správci KRNAP stavbu v nejpřísněji chráněné zóně Krkonoš hlídají. „Vytvořili jsme skupinu odborníků, kteří stav monitorují a jsou se stavbaři v pravidelném kontaktu. Podmínky všichni zatím plní, zásadní problémy jsme nezaznamenali," konstatoval mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný. Vrtulníky budou létat do konce listopadu, pokud jim to dopřeje počasí. Materiál nakládají ve Lvím Dole. Až napadne sníh, už tam nepřistanou.

Práce na výstavbě lanové dráhy skončí v závěru listopadu a budou pokračovat na jaře.

„Stavební procesy, jako například svařování, se mohou uskutečňovat jen při určitých teplotách. A vrtulník v prosinci už létat nemůže," vysvětlila Vladimíra Baťková.

Po zimní přestávce se dělníci vrátí na tři stavby o měsíc dříve než se předpokládalo, aby se dohnal letošní skluz. „Tříměsíční zpoždění by mělo být narovnáno do poloviny příštího roku," dodala Vladimíra Baťková.