VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Natáhněte je na mučidla! Stroje, které pomáhají...

Liberecký kraj - „Podstatnou nevýhodou hydraulických strojů je to, že s nimi velmi rychle dosáhnete své maximální kapacity a cvičení vám po určité době již nic nepřináší," vysvětluje trenérka Martina Daher.

9.5.2017
SDÍLEJ:

Seriál Deníku. Trenérka studia Contours Martina DaherFoto: Deník / Švecová Jana

Finta je v tom, že právě ve fitness centrech Contours jsou uzpůsobeny cíleně pro ženy. „Jejich obrovskou výhodou je, že při nižším počtu opakování dosáhnete lepších a rychlejších výsledků. Naše stroje mají na rozdíl od hydraulických jak pozitivní, tak negativní rezistenci," vysvětluje trenérka. Znamená to, že ona sama nastaví každé ženě vhodnou zátěž tak, aby se buď předešlo, nebo naopak aby se napravila svalová disbalance.

„Posilujete při pohybu nahoru i dolů, čímž se maximalizuje výsledek. Můžete si být jistá, že každá minuta našeho kruhové cvičení je tak využita na 100 procent," vysvětluje mi trenérka. Vzhledem k tomu, že kruhový trénink trvá jen dvakrát patnáct minut a můžete dorazit kdykoliv, jak se vám to hodí, protože v Contours není pevná doba začátku, je to cvičení naprosto ideální pro každou vytíženou ženu. A to jak zaměstnáním, tak třeba hlídáním vnoučat. Přijdete, naskočíte na jedno ze stanovišť, trenérka vás zkontroluje (pokud nejdete cvičit poprvé, to si vás proklepne jak doktor a výživová sestra zároveň, mluvím z vlastní zkušenosti.) a můžete začít.

Jen na okraj, Contours má tisíc poboček po celém světě, z toho jich je 24 u nás. Do toho už se přeci vyplatí investovat. Zdejší mučidla představují celkem osm robustních stabilních strojů pro základní velké svalové partie. Cviky se dají přizpůsobit různým zdravotním omezením. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Tak za prvé biceps. Zní to hrozně, která z nás touží po svalech jako cirkusák, ale trenérka mě vyvede z omylu. Opak je pravdou, právě tenhle stroj vám vrátí krásně paže, místo kterých se nám věkem udělají „závěsy", které mnohá z nás raději skrývá i v horku do dlouhých rukávů. Cvičí se ve stoje. Trenérka dohlíží, abych si neublížila, správně dýchala a hlavně zatěžovala ty správné svaly. 45 vteřin mi připadá nekonečných. Ale s výhledem na letní šaty se to dá vydržet. „Změna", zavelí trenérka a poslušně měníme stanoviště. Zapomněla jsem poznamenat, že stroje pravidelně střídá aerobní cvik, ale o tom až příště.

Jdeme na ramena, čili deltový přední, střední a zadní a sval nadhřebenový. Kdo by to tušil. „Přední část deltového svalu bývá nejčastěji zatěžována, je často zkrácená a proto různými úchopy kompenzujeme svalové disbalance," popisuje trenérka. Cvičí se naštěstí v sedě. Než se rozkoukám, už mě ženou ke kladce a tentokrát zapláče trojhlavý sval pažní a loketní.

Zatím brnkačka. Jsem trochu zadýchaná, ale to ještě netuším, že teď se pozná, jak zkrácené mám svaly stehenní. O tloušťce nemluvě… V sedě s bedry pevně umístěnými k lavici se spouštím dolů a tlakem do nohou se vracím zpět do téměř propnutých nohou. V mém případě je to hodně „téměř".

BOLÍ MĚ ZÁDA

Kromě snahy zhubnout do plavek nebo aspoň do své velikosti, která se přes zimu nějak záhadně změnila, přicházejí ženy nejčastěji s infekcí dnešní doby bolestí zad. „Bolavá záda už neznám," říká mi jedna z žen, která sem chodí cvičit pravidelně už rok. Stroj na záda dovede zapojit celé spektrum svalů. „Při stahovaní pevně zakotvené kladky zapojujeme hlavně problémové svaly, jako jsou rotatory lopatek, sval trapézový či velký sval rhombický a naopak nepoužívat široký sval zádový," poučuje mě trenérka.

Dofuním k dalšímu stanovišti a opět procvičujeme sval stehenní, tentokrát čtyřhlavý. Připadám si trochu jako saň. A jdeme na zakopávání v sedě: pěkný a pevný zadek se hodí. A pěkná lýtka taky. Doteď jsem netušila o přítomnosti svalů poloblanitých a pološlašitých. A že hýždě mají být svalstvo a ne sulc.

No a jsme v závěru cvičení a zlatého hřebu, čili prsních svalů a dekoltu. Pokud váš manžel či přítel dočte až sem, rád do vašeho cvičení zainvestuje. Proti větru, dešti a věku se sice bojovat nedá, ale proč se aspoň trochu nepokusit změnit přitažlivost zemskou za přitažlivost ženskou, že?

Dobře, je to trochu laciný vtip, ale věřte, že cvičením se vám pozvedne nejen poprsí, ale hlavně sebevědomí. A o to přeci jde, ne?

Autor: Jana Švecová

9.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokej II. liga
13

První místo v tabulce si Vlci vzít nenechali

Jablonecký deník. Ilustrační foto.

KRÁTCE: Co se děje na Jablonecku? Přečtěte si stručný přehled

Poprali se v baru, teď jim shodně hrozí dva roky za mřížemi

Rychnov – K drobnější rvačce došlo minulý pátek v baru v Rychnově.

První varování na hřebenech hor

Krkonoše - Horská služba Krkonoše v úterý vyhlásila první stupeň lavinového nebezpečí.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Hejtman Půta zasedl do lavice poslanecké sněmovny, je to ale jen dočasně

Liberecký kraj – Liberecký hejtman složil poslanecký slib. Poslancem však nezůstane.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT