Čím dál tím více lidí pije vodu z kohoutku. Vyplynulo to z telefonického průzkumu spokojenosti, který pro Severočeské vodovody a kanalizace, a.s., (SčVK) provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS. Z Libereckého a Ústeckého kraje v odpovídalo sedm set lidí.Jednou z otázek průzkumu byla i spokojenost s kvalitou dodávané pitné vody. 93 % zákazníků vyjádřilo svou spokojenost s kvalitou dodávané pitné vody. „S tím souvisí i nárůst pití vody z kohoutku oproti loňskému roku o pět procent, zejména v domácnostech," doplnila mluvčí společnosti Iveta Kardianová.

Vodu z kohoutku používá ke konzumaci 91 % oslovených zákazníků. SčVK a v těchto teplých dnech zaznamenávají i nárůst zájmu o pití vody z kohoutku ze strany restaurací. Právě pro ty je určen projekt Čerstvá kohoutková? Stačí říct, v němž se snaží o navrácení kohoutkové vody zpět do našich restaurací.

Prostřednictvím SčVK se do projektu Kohoutková zatím zapojilo celkem 151 gastronomických podniků, z toho 60 z Libereckého kraje a 91 z kraje Ústeckého. Oproti loňskému roku tak přibylo dalších 48 restaurací, kde si host může říct o pitnou vodu z kohoutku. Měla by být zcela zdarma nebo za minimální částku.

Nejčastější cena, kterou si restaurace za vodu účtují, je 5 korun za dvě deci. „Tak je to i u nás. Za litr vody u nás zákazník zaplatí 25 korun. Nemyslím, že by to bylo nějak moc. A ani hosté si nestěžují. Za dobu, co vodu za tuto částku nabízíme, si stěžovali dva," řekl spolumajitel restaurace Pizza Milenium v Liberci Luboš Honejsek. Podle něj si vodu do džbánku objednávají lidé především k obědu a také večer k vínu.

Řada restaurací, především těch menších dává zákazníkům Kohoutkovou k jídlu nebo kávě zcela zdarma. „Bereme to za běžnou službu zákazníkům. K polednímu menu v ceně sedmdesát pět korun je sklenice vody standard," konstatoval číšník Tomáš Pudil v jablonecké restauraci U rytíře Pfeiffera v hotelu Rehavital.

Každé restauraci, která se do kampaně přihlásí, provede akreditovaná laboratoř SčVK rozbor vody. Pokud jsou výsledky rozboru v pořádku, obdrží zařízení certifikát s výsledky rozboru.

Všichni zákazníci, kteří se v dané restauraci rozhodnou ke konzumaci Kohoutkové, mohou být seznámeni s kvalitou vody, kterou pijí. „Současně jim k servírování vody dodáme originální karafy, které jsou vyrobeny podle návrhu českého designéra Daniela Piršče," vysvětlila praktickou stránku projektu ředitelka útvaru komunikace a marketingu Iveta Kardianová.