Méně peněz. Méně dovolené. Práce od rána do večera. Proto vyhlásili stávkovou pohotovost.

„Napsal jsem příkazy domácích plateb a ve finále nemám ani na benzín do práce. Člověk maká od rána do rána skoro žádné volno a stejně je jako žebrák. Už na to prostě nemám usmívat se na cestující a dělat jak je BusLine skvělá a prosperující firma, když její řidiči nemají ani na jídlo," vypráví jeden z řidičů jablonecké pobočky společnosti BusLine.

Došla trpělivost

Do stávkové pohotovosti, která má vytvořit tlak pro jednání s vedením společnosti BusLine, vstoupili řidiči z jabloneckého střediska společnosti.  Jako první o tom informovala liberecká příloha MfDnes.
„Jsme připraveni jít do stávky. Došla nám už trpělivost s takovým přístupem vedení, se kterým se setkáváme," řekl Jiří Kuchyňka, předseda odborové organizace v jablonecké pobočce společnosti BusLine.
Odbory společnosti BusLine jsou zastřešeny Odborovým svazem dopravy.

„I dnes (v úterý odpoledne – pozn. redakce) vyráží naši odborníci do Jablonce na jednání s vedením společnosti," potvrdil předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Vedení společnosti nebylo ještě včera oficiálně informováno o tom, že byla vyhlášena stávková pohotovost. „Dnes budou probíhat jednání, kde budeme situaci zjišťovat i to, kolik řidičů se do ní zapojilo," potvrdila tisková mluvčí BusLine Nikola Bradíková.

Problémy zatím necítí ani Dopravní podnik měst Liberec a Jablonec. „Doprava funguje normálně. A i v případě, že by ke stávce došlo, předpokládám, že smluvní dopravce učiní takové kroky, aby doprava omezena nebyla," sdělil Luboš Wejnar, ředitel DPMLJ.

Frustrace z výplat

Řidiče rozčílily výplatní pásky za měsíc leden. „Výplata dorazila, ale žádný zázrak to není. Ba zoufalství. Šedesát dvě koruny na hodinu a ještě o pět dní dovolené méně,," přiblížil řidič.

„Hledám práci. Za tu almužnu u BusLine zůstat nemůžu a půjčovat si, coby člověk, který poctivě pracuje, nikam nevede," pokračuje.

Frustrace řidičů je veliká. „S manželkou se skoro nevidíme. Dnes jsem přišel domů z práce ve dvě ráno a ve tři vstávala žena do práce. Teď v jedenáct odcházím do práce já a žena se vrátí až když už doma nebudu. Já přijdu z práce když už všichni spí. Co je tohle za život? Ve finále si nekoupíš ani svačinu, protože stravenky, které dostáváme, nechám rodině, aby měli děti co jíst."

Stávková pohotovost je vyhlášena proto, aby na vedení společnosti vytvořila tlak při jednání.
„Samotná stávka je možná až po vyčerpání všech dalších možností," doplnil odborářský šéf Luboš Pomajbík.