„Jen se na to podívejte. Už několik dní tady nebyla ani noha," rozhořčeně gestikuluje starší muž.

Stojíme naproti dnes již bývalému autobusovému nádraží v Železném Brodě. Místo je zcela uzavřené plotem, uprostřed placu zeje díra jako vrata. A tam musíme hledat problém. I Když trochu předvídatelný.

„Až po odkrytí vrchních vrstev asfaltů se objevilo zbahněné podloží, na které se bohužel nenarazilo při pokusných vrtech prováděných v červnu loňského roku," popsal Daniel Mach, vedoucí odbor územního plánování a regionálního rozvoje železnobrodské radnice.

Dodavatel provedl úpravu dle návrhu projektanta a geologa. „Jednoduchá úprava s použití geomříže se ale ukázala jako neúčinná, proto proběhla další úprava již technicky a finančně náročnější,"přiblížil Daniel Mach. Další úprava se po provedení měření ukazuje jako vyhovující. Řešení finančních nároků na tuto úpravu však stavbu prozatím zdržuje.

Na části stavby u železniční stanice byla zastavena stavba nového mostku, protože pracovníci RWE na místě zjistili, že základ nového mostku je blíže vedení středotlakého plynu, než se předpokládalo podle starých zaměření. Aby nedošlo k ohrožení zdraví, bylo rozhodnuto o přerušení prací.

„V současné době intenzivně jednáme o nalezení řešení a o ceně za provedení prací nad rámec projektu. Všichni se snaží nalézt shodu tak, aby práce mohly být obnoveny nejpozději v pondělí 28. července," doplnil Daniel Mach.