Projekt za téměř 300 milionů korun je spolufinancován z evropských fondů. Modernizace potrvá dva roky a Evropská unie by na ni měla přidat 234 milionů korun. Modernizovat se budou úseky od zastávky Nová Ruda po konečnou ve Vratislavicích nad Nisou a mezi zastávkami Měnírna a Brandl v Jablonci nad Nisou.

Modernizace trati z Liberce do Vratislavic a Jablonce začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Stála téměř 70 milionů korun a i na ni z velké části přispěly evropské fondy.

Díky tomu se mohou na terminálu otáčet tramvaje a nová úprava umožňuje i připojení nové linky do Rochlice, pokud by ji chtěl dopravní podnik někdy v budoucnu postavit. Na stavbu postupně navázaly další tři etapy za zhruba 340 milionů korun. V rámci modernizace byla vybudována druhá kolej, která umožnila zrychlit dopravu a zvýšit bezpečnost, protože se tramvaje nemusí křižovat.

Rekonstrukci tramvajové trati prověřoval loni Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dopravní podnik měl pochybit, když zakázku rozdělil do dvou etap. Upozornili na to auditoři, kteří prověřovali Regionální operační program Severovýchod, z něhož byla akce spolufinancována. Rekonstrukce se týkala úseku od Fügnerovy ulice přes Mlýnskou do Klicperovy a podniku hrozilo, že bude muset vrátit dotaci zhruba 80 milionů korun. Žádné pochybení ale úřad nenašel.

Liberecký dopravní podnik je největší společností ve vlastnictví Liberce, od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou.

Podnik s půlmiliardovým obratem zajišťuje městskou dopravu ve stotisícovém krajském městě i sousedním Jablonci, kde ale na základě smlouvy jezdí semilská společnost BusLine.

Dopravu zajišťuje 135 autobusů a 67 tramvají, které loni přepravily 32,5 milionu cestujících.