Na to, aby zájemce navštívil výstavy na čtyřech místech v Jablonci, stačila jedna vstupenka.

„Cyklus výstav přilákal více než čtrnáct tisíc návštěvníků," přiblížila ředitelka Muzea skla a bižuterie Milada Valečková. Letos byly základem trienále čtyři výstavy. Součástí programu byla i srpnová prodejní výstava Křehká krása nebo seminář Sklářské svítání o budoucnosti českého sklářství.

„Jsme s návštěvností velmi spokojeni, protože se nám osvědčilo roztáhnout výstavy do celého města a jsme rádi, že si na všechny objekty návštěvníci našli cestu. Snad i společná vstupenka je motivovala k tomu, aby navštívili všechny výstavy," poznamenala Valečková.

Těžištěm projektu byla velká výstava „trendy.design.produkce" v hlavní budově Muzea skla a bižuterie. Představilo se na ní více než 70 sklářských a bižuterních firem, včetně tuzemských zastoupení zahraničních výrobců skla. Návštěvníci mohli vidět komerčně úspěšné výrobky firem z posledních tří let, designové novinky i trendy. Kostel sv. Anny zaplnil výběr z tvorby sklářských výtvarníků ze všech krajů a v Galerii N se představilo 16 sklářských a uměleckých škol z Česka, Polska a Slovenska.

Velmi úspěšná byla podle Valečkové také soutěž s firmou Jelení šperk v hledání členů jelení rodinky. Tato soutěž vyvolala v hlavní budově doslova hon na jeleny. „Nasbíralo se už více než 1500 anketních lístků, správného čísla se ale dopočítala jen asi třetina soutěžících," poznamenala ředitelka. Soutěž podle ní bude pokračovat až do konce roku, a tak nechtěla prozradit, kolik jelenů ve vitrínách skutečně je. Muzeum na závěr z úspěšných hledačů vylosuje několik výherců, kteří získají brože v designu trienále.