„Zatím pouze primátor Tibor Batthyány a náměstek pro technickou správu majetku města Tomáš Kysela (oba ANO) dostanou přiděleno služební auto, které budou moci využívat pro pracovní i soukromé účely. Ostatní členové vedení města možnost přidělení služebního vozu zatím odmítli," řekla mluvčí libereckého magistrátu Zuzana Minstrová.

Primátor v této souvislosti navrhl, aby pracovní i soukromé cesty ve služebních autech monitoroval systém GPS.

„Považuji to za nezbytné kvůli větší transparentnosti. Ostatně žijeme v jednadvacátém století a tento systém úspěšně funguje v řadě firem. Nespornou výhodou je zamezení případným nesrovnalostem a také usnadnění evidence jízd, kdy odpadne zbytečná administrativní zátěž," tvrdí nový primátor Liberce, kterého poučily nesrovnalosti v knize jízd bývalé liberecké primátorky Martiny Rosenbergové (ČSSD). Tomu chce předejít.

Těsně před koncem volebního období poukázala na podivné primátorčiny jízdy tehdy opoziční Změna pro Liberec. Deník o tom informoval. Případ údajného zneužívání veřejných peněz chce nyní už vládnoucí Změna dotáhnout do konce.

„Nechceme, aby to zapadlo. Až se zaběhneme ve svých funkcích, tak chceme dojednat nějakou dohodu. Našemu koaličnímu partnerovi, hnutí ANO, předáme veškeré informace, pak zahájíme jednání s klubem ČSSD a věřím, že tam bude nějaká reakce, která tu situaci vyřeší," nastínil pokračování náměstek pro rozvoj, ekonomiku a dotace a šéf Změny Jan Korytář.

Jak funguje GPS?

Ve služebních autech bude přepínač mezi služební a soukromou jízdou. GPS vysílá údaje o dané cestě, jako například trasu a čas. Výstupem je plně automatická elektronická kniha jízd, která nahradí dosavadní papírovou knihu jízd.

Karty CCS pak poskytnou přesné záznamy o čerpání pohonných hmot.